Page 1 of 1
Send dokumenter som e-mail
Posted: 19. Nov 2009 17:24
by find1448
Det troede jeg så på, men der burde stå: Send dokumenter med e-mail !
Kan man sende indholdet af et dokument I en e-mail, altså så det man skriver i OO bliver overført til e-mailens body ?
En af vennerne er ordblind og har brug for stavekontrol, men den er kun tilgængelig i hans Outlook X, hvis han køber en megadyr MSOfficepakke
Send dokumenter som e-mail
Posted: 19. Nov 2009 18:30
by Jørgen Rasmussen
Hej find1448
Jeg tror kun man kan sende et dokument som e-mail, hvis man brevfletter.
Måske kan din ven bruge et andet mail-program. I mail-programmet Thunderbird kan man installere ordbøger til stavekontrollen. Den kommende version (3.0) skal efter planen indeholde ordbøgerne fra Stavekontrolden.
Posted: 20. Nov 2009 08:01
by SME
Hej
Hvis problemet er en stavekontrol til e-mail, er det en ganske opfindsom løsning du tænker på, men som Jørgen påpeger findes der andre løsninger.
I Thunderbird kan man installere stavekontrol. GMail har en indbygget stavekontrol, men der skriver man sin e-mail og efterfølgende får tjekket stavningen.
Dog kan man i Firefox installere en stavekontrol der tjekker stavningen løbende i tekstfelter. Bruger han derfor en hvilken som helst webmail (hotmail, gmail etc.) i Firefox kan han få stavekontrolleret sine e-mails mens han skriver.
/Stefan
Posted: 20. Nov 2009 09:54
by find1448
Mange tak, men det er ikke nemt at lave om på gamle hunde, og det der irriterer mest er at konen har købt en Officepakke til sin computer og nu har han så også fået en ny computer med xp, og skal så købe en hel office bare for stavekontrollen.
To ældre mennesker der bare bruger computeren rent privat til e-mail og andre småting.
Måske har jeg fået ham lokket på googles kalender i stedet for Outlook, hmmm.
Vi får se.