Send dokumenter som e-mail

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
find1448

Post by find1448 »

Det troede jeg så på, men der burde stå: Send dokumenter med e-mail !

Kan man sende indholdet af et dokument I en e-mail, altså så det man skriver i OO bliver overført til e-mailens body ?

En af vennerne er ordblind og har brug for stavekontrol, men den er kun tilgængelig i hans Outlook X, hvis han køber en megadyr MSOfficepakke
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej find1448

Jeg tror kun man kan sende et dokument som e-mail, hvis man brevfletter.

Måske kan din ven bruge et andet mail-program. I mail-programmet Thunderbird kan man installere ordbøger til stavekontrollen. Den kommende version (3.0) skal efter planen indeholde ordbøgerne fra Stavekontrolden.
Hilsen JR
SME

Post by SME »

Hej

Hvis problemet er en stavekontrol til e-mail, er det en ganske opfindsom løsning du tænker på, men som Jørgen påpeger findes der andre løsninger.
I Thunderbird kan man installere stavekontrol. GMail har en indbygget stavekontrol, men der skriver man sin e-mail og efterfølgende får tjekket stavningen.
Dog kan man i Firefox installere en stavekontrol der tjekker stavningen løbende i tekstfelter. Bruger han derfor en hvilken som helst webmail (hotmail, gmail etc.) i Firefox kan han få stavekontrolleret sine e-mails mens han skriver.

/Stefan
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
find1448

Post by find1448 »

Mange tak, men det er ikke nemt at lave om på gamle hunde, og det der irriterer mest er at konen har købt en Officepakke til sin computer og nu har han så også fået en ny computer med xp, og skal så købe en hel office bare for stavekontrollen.
To ældre mennesker der bare bruger computeren rent privat til e-mail og andre småting.

Måske har jeg fået ham lokket på googles kalender i stedet for Outlook, hmmm.
Vi får se.
Post Reply