*.pub

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Killer_R

*.pub

Post by Killer_R »

Jeg synes det er et problem at OpenOffice.org ikke kan læse .pub filer... Jeg har en del kunder der stadig bruger MS Publisher til at lave foldere og lign. i, men jeg har jo lidt et problem ikke at kunne læse dem med OpenOffice.org... En skam...
Det kunne ikke tænkes at man kunne lave et konverterings-program der kunne konvertere .pub-filerne til et format der kan læses af Writer?

/Killer_R
Agerskov

Re: *.pub

Post by Agerskov »

Killer_R wrote:Jeg synes det er et problem at OpenOffice.org ikke kan læse .pub filer...
Det kan Microsoft Office heller ikke.
Killer_R wrote: Jeg har en del kunder der stadig bruger MS Publisher til at lave foldere og lign. i, men jeg har jo lidt et problem ikke at kunne læse dem med OpenOffice.org... En skam...
Der er oprettet et forslag om at kunne læse Microsoft Publisher-format i OpenOffice.orgs fejlhåndteringssystem med titlen Support MS Publisher file format, hvori man kan læse, at det er ret usandsynligt, at der vil blive understøttelse af Publisher-filer, da der ikke engang findes en ekstern viser i dag, som der eksempelvis findes til Microsoft Word, Excel og Powerpoint.
Killer_R wrote:Det kunne ikke tænkes at man kunne lave et konverterings-program der kunne konvertere .pub-filerne til et format der kan læses af Writer?
Det er så et helt andet forslag, men er sikkert lige så svært at realisere grundet det lukkede .pub-format.
Der herligste hilsner
Claus Agerskov, ProFOSS - fri & åben software samt åbne standarder.
Programmør Saldi.DK, freelancer AgerCon & tidligere leder af da.OOo.
nemesis

Re:*.pub

Post by nemesis »

Ja netop *.pub filer er et særligt problem, der nok er uløseligt.

Som du nævner kan én udgave af Publisher end ikke åbne filer fra en anden (bare én omgang ældre), så når M$ ikke engang kan, hvordan skulle andre så kunne?

Stort set det samme gør sig gældende med Adobe Pagemaker/Indesign
Post Reply