Hej
Er der nogle af jer som ved, hvor ens brugerordbog bliver gemt, da jeg gerne vil have en backup af ordlisten med tilføjede ord.
Jeg ved at Word har denne mulighed, så jeg håber også at OpenOffice også har.
Venlig hilsen
Jesper
:?: :?: :?:
Bruger-ordbog
-
Re:Bruger-ordbog
Det lader til at det er denne fil på min maskine.
./share/wordbook/danish/soffice.dic
Prøv at eksperimentere med det og se om det ikke virker.
Jesper
./share/wordbook/danish/soffice.dic
Prøv at eksperimentere med det og se om det ikke virker.
Jesper
JabberID: jesper@jabbernet.dk
Jeg har lavet egen ordbog "Kurt ordbog.dic", og placeret den i sit eget bibliotek. Så er den til at finde ved fx backup.
Jeg har lagt filen i selvstændigt bibliotek, fx E:/OpenOffice/ordbog/Kurt ordbog.dic.
Placeringen bestemmer du under >Funktioner>Indstillinger>OpenOffice.org>Brugerordbøger.Klik på "Rediger" og vælg den sti, hvor du vil placere din egen ordbog.
Når du så laver stavekontrol, og skal tilføje et nyt ord, er din nye ordbog med på listen over de ordbøger du kan vælge, at lægge det nye ord i.
Kurt
Jeg har lagt filen i selvstændigt bibliotek, fx E:/OpenOffice/ordbog/Kurt ordbog.dic.
Placeringen bestemmer du under >Funktioner>Indstillinger>OpenOffice.org>Brugerordbøger.Klik på "Rediger" og vælg den sti, hvor du vil placere din egen ordbog.
Når du så laver stavekontrol, og skal tilføje et nyt ord, er din nye ordbog med på listen over de ordbøger du kan vælge, at lægge det nye ord i.

Kurts beskrivelse virker fint, bortset fra han lige glemet at tilføje "Stier" inden du vælger brugerordbog.
Men så vidt jeg kan se, så foreslår Ooo to andre brugerordbøger hviket kan være et irritationmoment, da man så hele tiden skal vælge standard brugerordbogen.
Men så vidt jeg kan se, så kan man fravælge de andre bruger-ordbøger ved at starte:
stavekontrollen -> indstillinger -> fjerne flueben ved Soffice og Sun.
Så er standardordbogen den eneste bruger-ordbog, og man slipper hver gang for at vælge ordbogen.
Men hvis det viser sig, at det her er det rene nonsens, så hører jeg gerne fra jer, da jeg har det ligesom Kurt, at en back af ordbogen er en herlig ting..
Hilsen
Jørgen
Men så vidt jeg kan se, så foreslår Ooo to andre brugerordbøger hviket kan være et irritationmoment, da man så hele tiden skal vælge standard brugerordbogen.
Men så vidt jeg kan se, så kan man fravælge de andre bruger-ordbøger ved at starte:
stavekontrollen -> indstillinger -> fjerne flueben ved Soffice og Sun.
Så er standardordbogen den eneste bruger-ordbog, og man slipper hver gang for at vælge ordbogen.
Men hvis det viser sig, at det her er det rene nonsens, så hører jeg gerne fra jer, da jeg har det ligesom Kurt, at en back af ordbogen er en herlig ting..
Hilsen
Jørgen