Vi har nu installeret OO 1.9.82 (Beta 2.0) på alle skolens maskiner. Vi har været ude for, at elever får en fejlmeddelse der ser sådan ud:
Generel fejl
Generel input/outputfejl
Den er opstået lidt vilkårlig. Elever har arbejdet i Writer eller Impress og et par dage efter kan de pludselig ikke åbne deres dokument, men får ovenstående fejlmeddelelse.
Filen som inden kan have været meget stor fylder nu kun 1,5 kb og kan ikke åbnes. Filformatet er OO's eget format.
Jeg har ikke kunnet fremprovokere fejlen selv.
Har nogen en god ide? Det er ret frustrerende for eleverne.
Mvh
Ib Jensen
N Kochs Skole
Generel input/outputfejl
Moderator: Lodahl
Re:Generel input/outputfejl
M82 er jo en temmelig forældet udgave, så forsøg at opdatere til den nuværende 1.9.130 (OOo 2.0 milestone 130)
Her på skolen kører vi også med OOo 2.0 og hvad jeg ved, så har vi ikke oplevet nogle af disse problemer.
Link til nyeste danske udgave:
http://ftp.linux.cz/pub/localization/Op ... /devel/680 vælg m130
Hilsen
Jørgen
Her på skolen kører vi også med OOo 2.0 og hvad jeg ved, så har vi ikke oplevet nogle af disse problemer.
Link til nyeste danske udgave:
http://ftp.linux.cz/pub/localization/Op ... /devel/680 vælg m130
Hilsen
Jørgen
-
Husk nu at det er et produkt under udvikling i sætter eleverne til at arbejde med. I ville næppe have samme mod på deres vegne hvis det var en prototype på en ny flyvemaskine i satte dem på.

Betaudgaver og de tidligere udgaver, og selv 'release candidates' er til test, altså til de venlige sjæle der vil se det nye produkt, komme med forslag og fejlmeldinger. Alt andet er for egen regning og risiko, og risikoen er altid høj i udviklingsversioner.
OOos udviklingsversioner er stabile, men der er ingen garanti for noget. Næsten kun at noget på et tidspunkt vil gå galt.

Betaudgaver og de tidligere udgaver, og selv 'release candidates' er til test, altså til de venlige sjæle der vil se det nye produkt, komme med forslag og fejlmeldinger. Alt andet er for egen regning og risiko, og risikoen er altid høj i udviklingsversioner.
OOos udviklingsversioner er stabile, men der er ingen garanti for noget. Næsten kun at noget på et tidspunkt vil gå galt.
Tak for råd med version 1.9.130. Det vil jeg prøve.
Det er muligt jeg har været for naiv ved at installere Betaudg. på skolens pc'ere. Men som jeg har forstået diskussionen om Betaversion 2.0 var der tale om en stort set klar version.
Det er klart at det er for egen regning og risiko. Jeg var ikke opmærksom på at risikoen var på det nivo.
Mvh Ib Jensen
Det er muligt jeg har været for naiv ved at installere Betaudg. på skolens pc'ere. Men som jeg har forstået diskussionen om Betaversion 2.0 var der tale om en stort set klar version.
Det er klart at det er for egen regning og risiko. Jeg var ikke opmærksom på at risikoen var på det nivo.
Mvh Ib Jensen
-
Nej, så stor er risikoen nu heller ikke, men når først man mister data, så er man utrøstelig. Grundreglen er, at alt før en final release er versioner til test, ikke andet.
Jeg har nu selv leget lidt med ilden.
Anyway, den endelige version rykker tættere på, det ser ud til at den rammer os i oktober, med en planlagt 2.0.1 i december med de rettelser der nu mangler.
Jeg har nu selv leget lidt med ilden.

Anyway, den endelige version rykker tættere på, det ser ud til at den rammer os i oktober, med en planlagt 2.0.1 i december med de rettelser der nu mangler.
Last edited by Kaaredyret on 27. Sep 2005 20:06, edited 1 time in total.
Faktisk er StarOffice 8 nu sendt på gaden og OOo 2.0 i en RC-udgave, så m130 er faktisk ikke den nyeste:
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/Ope ... 1/Build-1/
Der kan derfor ikke gå ret lang tid endnu før OOo 2.0 er klar i en endelig version.
Hilsen
Jørgen
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/Ope ... 1/Build-1/
Der kan derfor ikke gå ret lang tid endnu før OOo 2.0 er klar i en endelig version.
Hilsen
Jørgen
-
Nemlig, jeg skrev august ovenover, men mente OKTOBER!