Stave kontrold

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Selveste1

Stave kontrold

Post by Selveste1 »

Jeg har prøvet den nye version af OpenOffice 2.0 BETA på engelsk, og den virkede helt perfekt, men da jeg så installerede den danske version opdagede jeg at der ikke er en dansk stavekontrol (hvis der er så virker den ikke). så jeg tænkte at det nok ville komme i den nye version OpenOffice.org 2.0 da, men der virker den heller ikke...... :evil: så hvornår komme det til at virke ???? bortset for det er det et pisse godt program.... så jeg glæder mig meget til den lille fejl er blevet rettet :D

Hilsen

Selveste1
Selveste1

Stave kontrold

Post by Selveste1 »

Det er helt rigtigt jeg har det samme problem med min OpenOffice.org 2.0 (V. 1.9.100) og har prøvet at løse det ved at tage en gammel OpenOffice 1.1.4 og komme stavekontrolden over i den nye, men den vil ikke bruge den.... hvad skal jeg gøre, og hvornår kommer det til at virke.... skal til eksamen på næste mandag, så vil helst gerne have det til at virke inden.... men hvis det ikke gør det, må jeg jo bare bruge min gode gamle 1.1.4 :lol: :lol:

Hilsen

Selveste1 (nu som medlem)
Henrik Semark
finngl

Re:Stave kontrold

Post by finngl »

Hej

OpenOffice.org 2.0 er ikke færdigt - alle p. t. frigivne versioner er foreløbige testversioner med fejl og mangler (bl. a. mangler stavekontrollen...). Så brug det ikke til vigtige ting, og slet ikke når du skal til eksamen! Brug i stedet den seneste frigivne færdige udgave af OOo.

I øvrigt er der endnu ingen officiel dato for hvornår 2.9 forventes frigivet.
finngl

Post by finngl »

Hov, der skulle selvfølgelig have stået 2.0, ikke 2.9 :-)

Hilsen

Finn G. Larsen
Selveste1

Stavekontrol

Post by Selveste1 »

Tusinde tak for hjælpen, men det er lykkedes mig at tage en stavekontrold fra den gamle OOo 1.1.4 og komme ind i den nye 2.0, så nu ser det ud til at eksamen er redet :lol:

Men ellers tusinde tak for hjælpen. nu er det eneste jeg mangler i OOo et kalender system lige som det i fx. MS-Outlook. men det kommer nok ikke med i denne her omgang :?: :!: :lol:

Hilsen
Selveste1
Henrik Semark
finngl

Post by finngl »

Jamen det var da flot at det lykkedes dig at 'fikse' stavekontrollen.

Man skal ikke regne med at der kommer en Outlook-pendant i OOo. Godt nok er Outlook produktmæssigt pakket som en del af MS office, men teknisk hænger Outlook meget mere sammen med Exchange end med resten af MS Office. I det hele taget er der teknisk set ingen begrundelse for at have en groupware-klient som en del af en kontorpakke (når Microsoft alligevel har valgt at gøre det på den måde, er det nok mere ud fra nogle rent forretningsmæssige overvejelser). Men der findes andre open source-projekter, der beskæftiger sig med groupware, omend de ikke er nået så langt endnu.

Med venlig hilsen

Finn G. Larsen
Selveste1

Kalender

Post by Selveste1 »

Jeg havde heller ikke regnet med at der ville komme en Outlook-kalender med, men jeg ved bare fra mange af mit firmas kunder og fra min skole, at de er super glade for OOo 1.1.4 og for 2.0 BETA, men at de mangler en kalender som den der var med i StarOffice 5.2 og Outlook, og personligt mener jeg også det er fedt at det program man sidder med det meste af dagen også ville kunne holde styr på dine aftaler, og at du så også samtigig har mulighed for at se hvad de andre i din virksomhed laver.

Hilsen
Selveste1
Henrik Semark
finngl

Post by finngl »

Jeg er helt enig i at behovet er der. Men jeg støtter ikke filosofien om 'et program, der kan det hele' - det er efter min mening for ufleksibelt. OOo kan allerede rigeligt, og bør derfor ikke udbygges med endnu flere moduler. Så istedet bør man holde et vågent øje med de open source-projekter, der arbejder specifikt med kalender- og groupware-programmer: f. eks. Mozillas Sunbird, OSAFs Chandler og Novells Hula.

Menlig hilsen

Finn G. larsen
Selveste1

Kalender

Post by Selveste1 »

Endu engang tak for hjælpen.... 8)

Hilsen
Selveste1
Henrik Semark
Post Reply