Synonym ordbog
-
Synonym ordbog
Hej
Er der nogen der ved hvor jeg kan hente en synonym ordbog på dansk.
på forhånd tak!
på forhånd tak!
Re: Synonym ordbog
Michael_C@tele2adsl.dk wrote:Hej
på forhånd tak!
Synonym ordbog?
DSDO har stadig en masse synonymer... Jeg ved ik noget om hvordan man laver en openoffice synonym ordbog, men vil da meget gerne hjælpe med noget slave arbejde hvis i skulle bruge det.
En dansk synonym ordbog er det eneste openoffice mangler for at udslette M$!!!! Muhahahahahaha
En dansk synonym ordbog er det eneste openoffice mangler for at udslette M$!!!! Muhahahahahaha
</hilmar>
Synonymordbog
Nu bliver der skrevet, at derendnu ikke er en synonymordbog til OO. Er der nogen der har nogen viden om, hvornår det eventuelt vil ske? Jeg er IT-ansvarlig på en friskole og en synonymordbog er det sidste jeg mangler, for at kunne give MS fingeren!
Der blev også nævnt noget om slavearbejde - jeg kunne nok også overtales til at give et nap med...
Der blev også nævnt noget om slavearbejde - jeg kunne nok også overtales til at give et nap med...
Hjælpe til
Et udgangspunkt for at hjælpe til er her:
http://da.openoffice.org/about-helping.html
Der er plads til mange flere
http://da.openoffice.org/about-helping.html
Der er plads til mange flere

Vh
Ejnar
Ejnar
Re: Synonym ordbog?
DSDO har understøttelse af synonymer, men at kalle de under 100 ord hvor der er sat synonymer på for en masse vil nok være lidt af en overdrivelse. Mit skønd er at man skal op på 50-80.000 ord før at man vil synes at en synonym ordbog er rigtig god.hilmar wrote:DSDO har stadig en masse synonymer... Jeg ved ik noget om hvordan man laver en openoffice synonym ordbog, men vil da meget gerne hjælpe med noget slave arbejde hvis i skulle bruge det.
Der er ingen tvivl om at en synonymordbog er vigtig, men modstanden mod forandring her støre betydning, og manglen af en synonymordbog vil bare blive afløst af et andet mod argument, når en sådan kommer.En dansk synonym ordbog er det eneste openoffice mangler for at udslette M$!!!!
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Re: Synonym ordbog
Michael_C@tele2adsl.dk wrote:Hej
på forhånd tak!
Re: Synonym ordbog?
Du kan jo også blot sidde med en fornærmet attitude og kalde brugernes ønsker for det ene og det andet. En tekstBEHANDLER må hjertens gerne indeholde værktøjer der hjælper en lidt, og en synonymordbog er faktisk ikke ilde.esbe0184 wrote: Der er ingen tvivl om at en synonymordbog er vigtig, men modstanden mod forandring her støre betydning, og manglen af en synonymordbog vil bare blive afløst af et andet mod argument, når en sådan kommer.
Der vil altid komme krav, du, og det vil altid være klogt at lytte som minimum.
Den klassisk modstand mod folks ønsker, og svar som "I kan da bare" bringer ikke open source produkterne tættere på målet, at de benyttes alment og vel at mærke som velkomne og rare værktøjer.
OpenOffice er et af de få open source produkter der prøver at gå HELE VEJEN, og som derfor er temmelig konkurrencedygtigt sammenlignet med kommercielle produkter. Stå ikke i vejen for det, men hjælp det på vej.
Hvis virksomheder og organisationer og det offentlige betragter en til flere mangler som kritiske, så skifter de ikke til OOo. Punktum. Dernæst kan de der hårdnakket forsvarede begrænsingerne, forsvare deres dispositioner. I et firma hvor I var I total konkurrence ville I nok få en fyreseddel før I fik en chance for at forklare jer.
Re: synonymordbog
Rolig nu. Husk på, at stort alle bidragydere til OOo yder deres indsats gratis i deres fritid, fordi de synes, det er sjovt og nyttigt.
Du er også velkommen til at give en hånd.
Du er også velkommen til at give en hånd.
Vh
Ejnar
Ejnar