Sikke mange fejl

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
MadsBal

Sikke mange fejl

Post by MadsBal »

Jeg har prøvet at bruge LibreOffice i en måneds tid til at skrive en ansøgning til Innovationsfonden. Jeg giver op og køber Office.

Libre Write har lidt småproblemer med at forstå de bokse Innovationsfondens skabelon indeholder. Efterhånden som jeg har editeret dokumentet er det begyndt at tage mellem 30-60s at åbne eller gemme dokumentet (!). Det tog før, forventelige <1s.

Jeg kan ikke fjerne en gul markering en kollega har foretaget i dokumentet uden at LibreWrite ændrer teksten til blå fed skrift helt af sig selv(?).

Endelig, idag, forsvandt alle de ændringer jeg har arbejdet med og gemt jævnligt hele dagen. Da det endelig lykkedes mig på forunderlig vis at genskabe (der viste sig at være to recent-dokumenter med samme navn hvoraf det ene var en gammel version og den anden var en ny, men smadret version hvor rammer og tekst stod rundt over det hele).

Hvis jeg skulle anbefale nogen noget (inkl. mig selv) vil jeg sige at man ikke bør bruge Libre Office og istedet betale ved kasse 1 for MS Office. Øv. Gratis kan ellers være rart.

Jeg bruger Linux Manjaro nyeste version.

mvh Mads
Jesper K Brogaard

Re: Sikke mange fejl

Post by Jesper K Brogaard »

Jeg synes ikke, at dine problemer skyldes fejl i LibreOffice, men derimod i Innovationsfondens skabeloner.

Jeg fandt ansøgningsskemaet til "Innobooster" https://innovationsfonden.dk/sites/defa ... _2020.docx, og indledningen viser allerede krav, der ikke hører hjemme i en skabelon, nemlig krav til skrifttype og at man ikke ændrer i boksene:
Image.

Det er sikkert af hensyn til automatiseret håndtering af ansøgningen, men det indikerer over for mig, at der overhovedet ikke er tænkt i brugerens arbejde med skabelonen og at man har antaget, at brugeren har Microsofts Office-pakke. Dét må de kunne gøre bedre!
Post Reply