Punktopstilling

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Birnille

Punktopstilling

Post by Birnille »

Er der noget sted, hvor man kan ændre de standarder, der gælder for punktopstillinger? Jeg bruger det ofte, og hver gang skal jeg ændre startpositionen, fordi jeg vil have punkterne til at begynde helt ude i venstre side. Det ville være lettere, hvis jeg kunne gemme min opsætning.
Jesper K Brogaard

Re: Punktopstilling

Post by Jesper K Brogaard »

Jeg regner med, at du bruger "Slå punktlister til/fra (Ctrl+F12)" i værktøjslinjen "Formatering" når du laver lister. Jeg har ikke kunnet finde et sted, hvor ændringer til punktopstillinger gemmes.

Til gengæld er der en anden måde at lave punktlister på, nemlig fra menuen Typografier, hvor du kan vælge "Punktopstilling". Punklister herfra har en anden indstilling end hvis du bruger den førstnævnte måde. Du kan samtidig ændre indstillingerne ved at modificere listetypografien "Punkttegn" (F11 - vælg femte ikon øverst).

Hvis du vil genbruge dine indstillinger i nye dokumenter, så kan du gemme dem i en skabelon/opdatere standardskabelonen (Filer -> Skabeloner)

Med venlig hilsen
Jesper
Birnille

Re: Punktopstilling

Post by Birnille »

Hej Jesper.
Tak for hjælpen. Menupunktet Typografier-Punktopstilling giver det resultat, jeg ønsker. Og jeg havde ikke fundet redigeringsmulighederne for listetypografier i sidepanelet, hvor et dobbeltklik kan ændre ikonerne, så tak for det tip. :)
Venlig hilsen Birthe.
Post Reply