Nyt mislykket udseende af templates efter frisk installering

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Ditlev

Nyt mislykket udseende af templates efter frisk installering

Post by Ditlev »

Jeg er lige skiftet fra en pc til en anden, fra Win7 til Win 10 og til 6.3.2.2. Nogle af mine gamle templates ser meget mærkelige ud. På en brev-skabelon er kun mit navn tilbage, resten er forsvundet. Brevhovedet bestod af tekstfelter fra "indstillinger" og lidt fast tekst. På en anden skabelon er alle felter tilsyneladende tilstede, men oven i hinanden (så jeg ved faktisk ikke, hvad der er der). De samme skabeloner synes at fungere under 6.1.0.3 og Win10. Så jeg ved ikke rigtigt, hvad der har ændret sig så voldsomt. Er der tale om en banal forglemmelse, da jeg installerede LibreOffice? Hvad skal jeg lede efter.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Ditlev

Re: Nyt mislykket udseende af templates efter frisk installering

Post by Ditlev »

Jeg skiftede tilbage til version 6.2. Nu er de forsvundne felter kommet tilbage, men det ser rædsomt ud. Felterne står oven i hinanden og synes at være for små i højden. Den anden skabelon er lige rædsom.
Jeg kan selvfølgelig lave nye skabeloner, men hvis fejlen så bliver rettet i næste release, så er jeg tilbage ved start igen.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Ditlev

Post by Ditlev »

Jeg har så prøvet med 6.4, som er i beta. Den er som 6.2. Altså det duer ikke og jeg er ikke blevet klogere.
Jeg skal se, om jeg har en 6.1. et sted.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
jensen10

Post by jensen10 »

Du kan hente ældre versioner af LibreOffice her, hvis du har brug for det: https://downloadarchive.documentfoundat ... ffice/old/
Kurt J
Ditlev

Post by Ditlev »

Tak.
Nu har jeg kørt 6.1.0.3 på igen. Jeg har stadig en formatfejl på de skabeloner. Jeg har altså stadig ikke fundet forklaringen. Sært. Måske skal jeg prøve 32 bit mod 64 bit?
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Ditlev

Post by Ditlev »

Så har jeg prøvet 32 bit, stadig samme fejl. Et eller andet er gået helt skævt, da jeg installerede LibreOffice på min nye maskine. Jeg kan se på forum herinde, at enkelte andre brugere undrer sig over ændret formatering af forskellig slags. Måske er problemet det samme? Jeg kan svagt huske, at jeg for meget længe siden havde en formatfejl efter en opgradering. Her var det vist placeringen af en "frame", der havde rykket sig et par mm. Desværre en frame, der skulle matche ruden i en rudekuvert.

Nogen ideer til yderligere eksperimenter? Nogle indstillinger, jeg kan skrue på?
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Ditlev

Post by Ditlev »

Nu tror jeg, at jeg fandt det. Når jeg laver en installation på en ny maskine, så bliver indstillingerne for Writer automatisk sat op med flueben ud for en del kompatibilitetsindstillinger fra OpenOffice 1.1. Fjerner man dem (og det er ikke nemt søndag sen aften), så ser tingene atter ud, som de plejer.

Måske er det samme forklaring på de problemer, andre bemærker her?
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply