Slet kommentarfelt

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
jensen10

Slet kommentarfelt

Post by jensen10 »

Når jeg har oprettet kommentar i et felt, og senere sletter kommentaren, forbliver den røde markeringsprik i feltet. Den kan jeg ikke fjerne.
Hvordan gør man det? (LO 5 og 6)
Kurt J
PKO

Re: Slet kommentarfelt

Post by PKO »

Hej,

Du højreklikker på feltet med kommentar, og der er en funktion som sletter kommentarer på fremkommende oversigt.
jensen10

Post by jensen10 »

Ja, kommentarerne bliver slettet - men ikke den lille røde kommentarbrik. Den bliver ved at være i feltet uden kommentarteksten.
Kurt J
PKO

Post by PKO »

Hej,

Hvilket format er filen blevet gemt i?

Prøv eventuelt at lave en ny fil og gem i ods format og i xlxs format og se om dette kunne være fejlen.
jensen10

Post by jensen10 »

Den røde kommentarprik (uden kommentarer) følger med uanset om jeg kopierer hele arket til 1. ny regnearkfil, 2. gemmer som xls og 3. åbner igen i LO regneark, 4. kopierer blank felt fra regnearket og sætter ind i feltet med den røde kommentarfelt.
Kurt J
PKO

Post by PKO »

Hej,

Sjovt nok har jeg ikke dette problem. Bruger Linux og Version: 6.3.3.2
Build ID: 1:6.3.3-0ubuntu0.18.04.1~lo1

Hvad sker der ved at tage et nyt regneark og lave en kommentar og gemme som .ods?

Det med at du kopierer fra et regneark med fejlen til et nyt regneark er ikke optimalt til at finde ud af fejlen. Du kopierer jo fejlen med og stadig gemmer du som xls fremfor native format ods. Hvorfor bruger du ikke xlsx-formatet som er nyere, hvis du vil/skal gemme i MS-format?
Post Reply