Tekst skrevet i lib5-version kan jeg genåbne på samme måde i lib 5 efterfølgende, dvs. med samme ordopdelinger bevaret. Men når jeg forsøger at åbne sådan en fil i lib6 deler den ikke ordene på samme måde, men forskyder hele det, så uopdelte, ord til næste linie, hvorfor hele teksten for-skydes tilsvarende, så en side med flere ikke registrerede orddelinger bliver flere linier forskudt. Det ødelægger et, ellers gennemkoreograferet, helheds-lay-out.
Er der noger, der forstår, hvad foregår, og hvad jeg kan gøre ved det. Det drejer sig om flere tusinde manuscript-sider. Der er ikke tale om at have anvendt enter-aktivering i slutningen af linierne, som man foreslår på LinuQuestions, som jeg også har forsøgt mig med, men om at have anvendt indbyggede selv-linie-skift. Er det muligt at åbne en fil i lib6 med angivelse af linie5-indstilling. Og hvordan får man allerede skrevet tekst til at fremstå lay-out-anderledes med anden margen-instilling. For det sker tilsyneladende ikke af sig selv. Er der en aktiveringsmulighed, som jeg har overset?
Bedste hilsen og I håb om assistance
Jesper
Jeg har i dag (15-6-19) indgivet bug-report på bugzilla
Åbner lib5-fil anderledes i lib6
Moderator: Lodahl