Autotekst og Autokorrektur

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Normann Louis Olsen

Autotekst og Autokorrektur

Post by Normann Louis Olsen »

Siden en opdatering for nogen tid siden har jeg haft problemer med funktionerne Autotekst og Autokorrektur.

Her følger nogle eksempler med Autotekst:
Når jeg taster hogp eller HOGP og trykker på F3, resulterer det i Helle og Preben, som ventet.
Men når jeg taster eoga og trykker på F3 får jeg en besked: Autotekst til genvej ”ga” blev ikke fundet.
Når jeg i stedet taster EOGA får jeg det ønskede resultat Elsemarie og Axel, det får jeg også når jeg taster eoga og markerer det, inden jeg trykker F3.

Her følger et par eksempler med Autokorrektur>Autokorrekturindstillinger>Ordfuldførelse:
Når jeg taster klok får jeg forslaget klokken14. Jeg husker ikke, at jeg på noget tidspunkt har valgt den mulighed, men problemet er, at jeg ikke kan slette den.
Når jeg skriver els får jeg forslaget Elsemarie og Axel selvom der kun er markeret Elsemarie under Ordfuldførelse.

Hvordan får jeg styr på de funktioner igen?
Med venlig hilsen
Louis
PKO

Re: Autotekst og Autokorrektur

Post by PKO »

Hej,

Hvis du ikke har mange af disse autokorrekturer eller andet kunne du slette din brugerprofil til Libreoffice og have programmet til at danne en ny.

Derefter kan du introducere dem igen

Hvilket Operativ system bruger du?
Normann Louis Olsen

PKO wrote: 11. May 2019 11:30
Hvis du ikke har mange af disse autokorrekturer eller andet kunne du slette din brugerprofil til Libreoffice og have programmet til at danne en ny.
Ja tak, jeg har tænkt på at slette dem. Men er det nødvendigt at slette hele brugerprofilen?
PKO wrote: 11. May 2019 11:30
Hvilket Operativ system bruger du?
Linux, Ubuntu 18.10
Med venlig hilsen
Louis
PKO

Post by PKO »

Hej,

Du kan jo prøve at omdøbe mapperne autocorr og autotext under mappen home/brugernavn/.config/libreoffice/4/user, som er en skjult mappe.
Normann Louis Olsen

PKO wrote: 14. May 2019 08:27 Hej,

Du kan jo prøve at omdøbe mapperne autocorr og autotext under mappen home/brugernavn/.config/libreoffice/4/user, som er en skjult mappe.
Tak, det tror jeg, jeg gør.
Med venlig hilsen
Louis
Post Reply