Jeg ville gerne ændre genvejstasten til skift mellem abs og rel reference til F4. Jeg er kommet til Funktioner Tilpas Tastatur og finder genvejstasten F4 øverst. Men hvilken kategori og funktion skal jeg vælge?
Mvh. Lars
Ændring af genvejstaster
Moderator: Lodahl
Re: Ændring af genvejstaster
Hej
Hent den nyeste version 5.1.1.3 - her er det rettet til F4
Database vises nu ved at bruge Ctrl+Shift+F4
Hvis du oprette/rette genvejstaster skal du først finde 'Kategori' og derefter den tilhørende 'Funktion'.
Når disse er markeret - går du op i 'Genvejstaster' og vælger den tastefunktion du ønsker og afslutte med trykke på knappen 'Ændre' og resultatet bliver så vist i feltet 'Taster'
F4 genvejstasten findes under 'Indsæt' - 'Relative/absolutte referencer'
mvh
Jens
Hent den nyeste version 5.1.1.3 - her er det rettet til F4
Database vises nu ved at bruge Ctrl+Shift+F4
Hvis du oprette/rette genvejstaster skal du først finde 'Kategori' og derefter den tilhørende 'Funktion'.
Når disse er markeret - går du op i 'Genvejstaster' og vælger den tastefunktion du ønsker og afslutte med trykke på knappen 'Ændre' og resultatet bliver så vist i feltet 'Taster'
F4 genvejstasten findes under 'Indsæt' - 'Relative/absolutte referencer'
mvh
Jens
-
Jeg troede jeg kørte med den seneste version. Min hedder 5.0.3.2 .
Jeg kører på Linux Mint 17.3, gør det en forskel for versionsnumre?
Har fundet den under Indsæt nu, og gjort som du beskrev (men jeg synes det er lidt bagvendt
)
Tak for hjælpen
Jeg kører på Linux Mint 17.3, gør det en forskel for versionsnumre?
Har fundet den under Indsæt nu, og gjort som du beskrev (men jeg synes det er lidt bagvendt

Tak for hjælpen
Du må gerne bruge din egen måde, men jeg starter altid med det sværeste - at finde den funktion jeg skal bruge.Gammelsmølf wrote:(men jeg synes det er lidt bagvendt)
Der findes f.eks. en funktion under Kategori: Indstillinger Formel til værdi.
Tilknyt en genvejstast og du undgår metoden med kopier og indsæt speciel og bagefter fjerne excel-omklamringen af det kopierede med esc.
mvh
Jens