Hej Forum
Jeg er ved at lave et dokument med brug af typografier, og dokumentet skal kunne udskrives i duplex, hvis modtagerne ønsker det. Dokumentet skal sendes som PDF-fil.
Jeg vil gerne have, at når jeg vælger ny overskrift med typografien "Overskrift 1", så skal der altid startes på ulige side. Hvis forrige afsnit slutter på ulige side, skal der altså indsættes blank side.
Jeg synes at huske, at det er muligt i LibreOffice, men kan ikke finde ud af hvordan. Jeg har søgt efter det både på danske og engelske fora, men uden held. Kan I hjælpe med det?
Jeg bruger LibreOffice 5.0.4.2 på Windows 10.
Mange hilsner
Jesper
Ny overskrift altid på ulige side
Re: Ny overskrift altid på ulige side
Hej
Prøv først trykke F11 - Typografier og formatering
Vælg 'Overskrift1' højreklik - Modificer..
Under faneblad 'Tekstforløb' midt på side hvor der står 'Skift'
x Indsæt Type: Side Placering: Før
x Med sidetypografi: 'Højre side'
Slut af med OK.
Når du nu vælger 'Overskrift1' i værktøjslinjen går indtastningen til næste 'Højre side'
mvh
Jens
Prøv først trykke F11 - Typografier og formatering
Vælg 'Overskrift1' højreklik - Modificer..
Under faneblad 'Tekstforløb' midt på side hvor der står 'Skift'
x Indsæt Type: Side Placering: Før
x Med sidetypografi: 'Højre side'
Slut af med OK.
Når du nu vælger 'Overskrift1' i værktøjslinjen går indtastningen til næste 'Højre side'
mvh
Jens
-
Hej Jens
Mange tak for svaret, jeg afprøver det i morgen.
Mange hilsner
Jesper
Mange tak for svaret, jeg afprøver det i morgen.
Mange hilsner
Jesper
-
det er kun egnet for windose 10? eller 8 også, jobber jeg for å forstå Libreoffice
-
Hej Johanne
Jeg vil tro, at den beskrevne fremgangsmåder gælder for alle versioner af Windows (og andre operativsystemer).
Mvh Jesper
Jeg vil tro, at den beskrevne fremgangsmåder gælder for alle versioner af Windows (og andre operativsystemer).
Mvh Jesper
-
Jeg spekulerer på, om det er muligt at satse på din turnering som egamersworld.com? Du har også den samme holdning til eSports, og da alle fodbold- og basketballmesterskaber i dag skal slutte, fokuseres al opmærksomhed nu på eSports som DOTA 2 eller Counter-Strike. Generelt bemærker jeg, at eSports bliver mere lovende og rentable når det kommer til spil.