Jeg kan ikke overføre data fra regneark til write, det dokoment jeg vil overføre til er lavet i Word 2007 og det regneark jeg vil overføre data fra er lavet i excel 2007 når jeg gør det i Word 2007 går det let og uden problemer. Jeg skal skal lave 15 varmeopgørelser for en privat andelsboligforening hvor jeg er kasserer hvordan gør jeg det med libreoffice.
Med venlig hilsen
Ole
Brevfletning
Re: Brevfletning
Hej
Start med at åbne LibreOffice Base.
1. Vælg database:
x ved forbind til en eksisterende database - vælg her 'regneark'
2. Opret regnearksforbindelse
Find dit xls-regneark
3. Gem og fortsæt
Husk at registrere din ny database.
Al fremtidig tilføjelse og rettelse skal ske i regnearket, som kan åbnes med Calc - der skal bare laves denne forbindelse.
Åbn dit brevfletningsbrev i Writer - Tryk F4 for at vise dine registrerede databaser. Dobbeltklip på den tabel du skal bruge og den vises i højre side.
Når du nu skal bruge felter fra tabellen - tager du fat i feltnavnet i overskriften - og trækker den ned i teksten.
Udskriv nu brevet - og følg så vejledningen
mvh
Jens
Start med at åbne LibreOffice Base.
1. Vælg database:
x ved forbind til en eksisterende database - vælg her 'regneark'
2. Opret regnearksforbindelse
Find dit xls-regneark
3. Gem og fortsæt
Husk at registrere din ny database.
Al fremtidig tilføjelse og rettelse skal ske i regnearket, som kan åbnes med Calc - der skal bare laves denne forbindelse.
Åbn dit brevfletningsbrev i Writer - Tryk F4 for at vise dine registrerede databaser. Dobbeltklip på den tabel du skal bruge og den vises i højre side.
Når du nu skal bruge felter fra tabellen - tager du fat i feltnavnet i overskriften - og trækker den ned i teksten.
Udskriv nu brevet - og følg så vejledningen
mvh
Jens
-
Re: Brevfletning
Hej Jens
Tak for det gode svar, som jeg er meget taknemmelig for, jeg havde aldrig fundet ud af det selv er lidt af en analfabet til edb så mange tak
.
Med venlig hilsen
Ole
Tak for det gode svar, som jeg er meget taknemmelig for, jeg havde aldrig fundet ud af det selv er lidt af en analfabet til edb så mange tak

Med venlig hilsen
Ole