Hvordan kan det være, at et dokument og lineal kun lægger sig i højre halvdel af skærmen og det giver jo ikke det optimale. Jeg har prøvet at fjerne programmet og geninstallere, men med samme resultat.
Det er på Windows 8.1.
Jeg hjælper på IT ved ældre sagen og det er en af kursisterne der har problemet.
Håber I kan hjælpe mig.
Hvor får jeg fat i brugervejledning til Libre Office tekstbehandling?
Venlig hilsen
Birthe Skov
Dokumentets passering på skærmen.
Re: Dokumentets passering på skærmen.
Nederst til højre ved siden af zoom-bjælken er tre "ark"-ikoner.
Vælges første ark-ikon, vises dokumentet som en kolonne, hvor siderne vises fortløbende under hinanden.
Andet ark-ikon viser dokumentet som en række (opdelt i forhold til zoom og vindues-bredde), og tredie ark-ikon viser dokumentet på bog-form, hvor første side har "bog-ryggen" til venstre og derfor vises i højre side af vinduet, anden side er under i venstre side og tredie side er under første, således at bog-ryggen er midt i fremvisningen (uafhængig af zoom og vindues-bredde).
Ud fra din beskrivelse tror jeg, at 3. ikon er valgt.
Prøv 1. eller 2. ikon.
PS. Man kan downloade manualer ved at "google", fx via http://www.libreoffice.org/get-help/documentation, men hvorvidt man kan få danske manualer, ved jeg ikke.
Mvh. Henning.
Vælges første ark-ikon, vises dokumentet som en kolonne, hvor siderne vises fortløbende under hinanden.
Andet ark-ikon viser dokumentet som en række (opdelt i forhold til zoom og vindues-bredde), og tredie ark-ikon viser dokumentet på bog-form, hvor første side har "bog-ryggen" til venstre og derfor vises i højre side af vinduet, anden side er under i venstre side og tredie side er under første, således at bog-ryggen er midt i fremvisningen (uafhængig af zoom og vindues-bredde).
Ud fra din beskrivelse tror jeg, at 3. ikon er valgt.
Prøv 1. eller 2. ikon.
PS. Man kan downloade manualer ved at "google", fx via http://www.libreoffice.org/get-help/documentation, men hvorvidt man kan få danske manualer, ved jeg ikke.
Mvh. Henning.