Er der udviklet en parallel til "PC-kørekort"?

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Guest

Er der udviklet en parallel til "PC-kørekort"?

Post by Guest »

Hvis OO skal anbefales til virksomheder må der som minimum findes en pendant til "PC-kørekort" som giver træning i anvendelse af MS_Office.

:!: Ellers bliver genuddannelse af medarbejderne en dyr affære!!!

:?: Findes der sådan øvelsespakke?
:?: Er der projekter der arbejder mod at skabe en?

Mvh Christian Heyn
Kaaredyret

Re:Er der udviklet en parallel til "PC-kørekort"?

Post by Kaaredyret »

Er PC kørekortet ikke en generel oplæring i hvad en computer og Windows er for noget stads?

Anyway, dette er ikke 1990 hvor medarbejdere skal lære alt fra bunden, og OOo 2.0 især gør en hel del for at minde om MS Office.

Tests viser at medarbejderne hurtigt lærer OOo at kende, omkostninger skal der helt sikkert vise sig derved, men det er ikke 1990'ernes omskoling... det tror jeg ikke.
Franz

Re:Er der udviklet en parallel til "PC-kørekort"?

Post by Franz »

Jeg er også ret sikker på at hvis man tager en normal M$ Office bruger og sætter ham/hende foran en OpenOffice, så tror jeg ikke længere der vil være de store problemer i det.

I et kontor miljø er der selvfølgelig nogle ting der skal tilpasses, folk har deres forskellige skabeloner, makroer osv. Det vil kræve noget at få alle disse ting konverteret til OpenOffice, men det kan lade sig gøre er jeg ret sikker på.

IDG udgiver deres hæfte som altid, det er da en mulighed at dele det ud til ens brugere :)
Stefan Clausen
Post Reply