Writer er jo sat således op, at hvis man taster to bindestreger, så vil de, når man afslutter det næste ord eller linien, blive konverteret til en tankestreg. Men ikke altid. Jeg har fundet én situation, hvor det fejler. Nemlig hvis der lige før de to bindestreger står et anførselstegn.
Denne sag er – enkel
Det er ”denne” -- ikke
Der kan godt være flere, jeg tror ikke, jeg bruger anførselstegn så tit.
Spøjs fejl i autofuldførelse
Moderator: Lodahl
Spøjs fejl i autofuldførelse
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
Re: Spøjs fejl i autofuldførelse
Har lige testet med LibreOffice 4.4.2.2 på Xubuntu, og her rettes det nu i begge tilfælde.
Så det ser ud til at være løst.
Så det ser ud til at være løst.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Jeg har lige installeret 5.0.3.2 på Win 7, og fejlen er der stadig. Måske er der en forskel i strenghåndteringen? Noget med at anførselstegnet for den til at "opgive"?
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
På Windows 7 med LibreOffice 5.1.0.2:
"test"<mellemrum>-- = tankestreg
"test"-- = dobbelt minus
Så mener du med eller uden mellemrum?
"test"<mellemrum>-- = tankestreg
"test"-- = dobbelt minus
Så mener du med eller uden mellemrum?
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Jeg mener med mellemrum.
Det kan jo godt være noget lokalt skrammel. Jeg prøver lige at rydde ud og op. Jeg er på 5.0.4.2
Det kan jo godt være noget lokalt skrammel. Jeg prøver lige at rydde ud og op. Jeg er på 5.0.4.2
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
Jeg har nulstillet autokorrektur (jeg ved ikke, hvad det går ud på). Det gjorde ingen forskel.
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
Tilsyneladende havde det noget med en indstilling i autokorrektur at gøre. Der findes en option, der hedder Anvend erstatningstabel, hvor man kan "vinge" af i Æ og S. Kun Æ var markeret. Vælger man også S, fungerer det. Men præcis hvad anførselstegn har med Æ eller S at gøre, er jeg ikke klar over.
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen