Hello.
Jeg er ret ny inden for LO.
Det er dog lykkedes at mig at lave et flette-doc., som baserer sig på felter, som helt enkelt henter database-data fra et regneark (ODS).
Jeg har brug for at ændre på regnearkets filnavn etc., men feltnavne er bevaret fuldstændigt.
Hvordan får jeg flette-doc'et til at erkende det nye filnavn på databasen?
Det kan vel ikke passe at jeg skal sidde og vælge det hele ud igen, når jeg i Vis=>Feltnavne dybest set bare kunne lave en Søg&Erstat?
På forhånd tak for hjælpen.
Ændring af Feltnavne i FletteMaster, når DB skifter navn
Tak for svar.
Sorry - var nok ikke klar nok i spyttet første gang...
"Udskift database" er første step - dét har jeg gjort.
Men mit master flette-doc. er fyldt med feltnavne á la
OldFilename.Ark1.Felt1
Så spørgsmålet er - mere præcist:
Hvordan erstatter jeg globalt OldFilename med DB's nye NewFilename...?
Jeg mener at kunne huske at MS Word kan gøre dette med en simpel Søg&Erstat, hvis man tillader at feltnavne må medtages...
/Jesper66
NB: AltSearch finder pudsigt nok IKKE de pågældende feltnavne.....
Sorry - var nok ikke klar nok i spyttet første gang...

"Udskift database" er første step - dét har jeg gjort.
Men mit master flette-doc. er fyldt med feltnavne á la
OldFilename.Ark1.Felt1
Så spørgsmålet er - mere præcist:
Hvordan erstatter jeg globalt OldFilename med DB's nye NewFilename...?
Jeg mener at kunne huske at MS Word kan gøre dette med en simpel Søg&Erstat, hvis man tillader at feltnavne må medtages...
/Jesper66
NB: AltSearch finder pudsigt nok IKKE de pågældende feltnavne.....
Det lyder lidt ulogisk for mig - hvis Udskift Database ikke udskifter databasen, hvad gør den så?
En test med LO 4.2.1.1 udskiftede kun første feltnavn, men noterede kun én database tilknyttet dokumentet (den nye)??
Så prøvede jeg Apache OpenOffice 4.1.0 - og den udskiftede fint alle felter til ny database, så det er nok en fejl i LO.
Du kan godt have begge office-pakker installeret på samme pc, men LO skal installeres først.
mvh
Jens
En test med LO 4.2.1.1 udskiftede kun første feltnavn, men noterede kun én database tilknyttet dokumentet (den nye)??
Så prøvede jeg Apache OpenOffice 4.1.0 - og den udskiftede fint alle felter til ny database, så det er nok en fejl i LO.
Du kan godt have begge office-pakker installeret på samme pc, men LO skal installeres først.
mvh
Jens
Hello.
Tak for input - og tests.
Jeg kører i øvrigt på LibreOffice 3.6.
Det viser sig at der desværre er tale om en delvis "Fejl 40"...
Det er ved flere lejligheder ikke lykkedes for mig at gennemskue, hvornår og hvor "foretagne ændringer" træder i kraft / opdateres.
Dette var også tilfældet denne gang...
Jeg synes ikke at dialogen omkring udskiftningen af DB'en er specielt intuitivt indrettet....
Men - når man har luret den, synes det at virke som det skal.
Tak for hjælpen - mvh. Jesper.
Tak for input - og tests.

Jeg kører i øvrigt på LibreOffice 3.6.
Det viser sig at der desværre er tale om en delvis "Fejl 40"...
Det er ved flere lejligheder ikke lykkedes for mig at gennemskue, hvornår og hvor "foretagne ændringer" træder i kraft / opdateres.
Dette var også tilfældet denne gang...
Jeg synes ikke at dialogen omkring udskiftningen af DB'en er specielt intuitivt indrettet....
Men - når man har luret den, synes det at virke som det skal.

Tak for hjælpen - mvh. Jesper.
Jeg lavede en nye test på udskift af database og denne gang virkede det som forventet. Prøvede også at udskifte tabellen med en forespørgsel fra samme database og det virkede også Ok. Så jeg kan kun konkludere at funktionen lejlighedsvis kan volde problemer, men ikke nok til at rapportere en fejl.
Jens
Jens