Hjælp - min søns lærer har ødelagt hans stil
Hjælp - min søns lærer har ødelagt hans stil
Min søn har kæmpet hele sidste uge med en stil med titlen LOST, som han skrev i LibreOffice og gemte på en usb-stick, som han tog med i skole. Han kom nedslået hjem og fortalte, at læreren ikke havde kunnet printe stilen ud, og at hun havde beklaget sig over, at den var i LibreOffice. Da jeg tog et kig i indholdet på hans usb-stick, kunne jeg konstatere, at originalversionen af stilen nu var forsvundet. I stedet var der en LibreOffice-fil, der hed "kopi af LOST", samt en Microsoft Word 97-2003-dokument (.doc), der hed "LOST". Når jeg forsøger at åbne de to filer, dukker der en boks op, som beder mig vælge ASCII filterindstillinger. Jeg har prøvet en masse forskellige indstillinger, men lige meget hvad jeg vælger, er dokumentet, der åbner op, en komplet ulæselig omgang hieroglyffer. Hvad gør jeg? Jeg vil være enormt taknemmelig for et godt råd...

BeMee
Re: Hjælp - min søns lærer har ødelagt hans stil
Går ud fra, at din søn går i folkeskole?Bente wrote: hun havde beklaget sig over, at den var i LibreOffice.
Jeg vil være enormt taknemmelig for et godt råd...
Du fortæller stille og roligt din søns lærer, at hun - og skolen - har et problem.
Siden 2008 har det været et krav, at alle offetlige institutioner skal kunne modtage åbne standarder.
Se http://www.digst.dk/Arkitektur-og-stand ... vejledning
Din søn har afleveret i henhold til dette, og det er nu lærerens opgave at finde ud af, hvordan dokumentet kan genskabes.
Og så kan du benytte lejligheden til at fortælle din søn om "mænd og backup".
Mvh
Procol Harum; Shine on Brightly (1968); In Held 'Twas In I; Look to Your Soul:
The lesson lies in learning and by teaching I'll be taught,
for there's nothing hidden anywhere, it's all there to be sought.
The lesson lies in learning and by teaching I'll be taught,
for there's nothing hidden anywhere, it's all there to be sought.