Jeg har ønske om selv at lave nogle af mine typografier og har fulgt anvisningen. Jeg kan godt lave dem, men ak - når jeg lukker et nyt dokument om og vil anvende mine typografier så er de pist væk
Nogen der kan give et bud på hvad jeg evt. overser når jeg laver mine typografier?
Hej
Du skal åbne et nyt dokument, lave de ændringer af typografier m.v. du ønsker, og så gemme dokumentet som en skabelon (menu: Filer - Skabeloner - Gem som skabelon).
Derefter går du til samme menu og vælger 'Håndter'. Under fanebladet 'Dokumenter' finder du din nylig gemte skabelon. Markér den og vælg så oppe i menuen 'Angiv som standard'
Hver gang du nu opretter et nyt dokument vil det blive baseret på typografierne herfra.
Gem også dine specielle typografier i din standardskabelon. Så kan du anvende dem, når du får brug for dem, ved at placere cursor i afsnittet og så dobbeltklikke på typografi-navnet.
Hvis du konstruerer typografer ud fra standardtypografi, så giv den et nyt navn, ikke blot ændre i 'Standardtypografi'