Jeg ved ikke om mit spørgsmål hører til i denne kategori. Anyways spørger nu alligevel.
Hvordan og/eller kan jeg sikre mod, at et (mit) skriftligt dokument (eks. projektudkast) bliver kopieret ifm. at jeg fremsender dokumentet til modtager.
Jeg kan sætte et vandmærke ind. Men selve teksten kan stadig af anden person kopieres og sættes i nyt dokument.
Måske findes løsningen ikke.
vh. Anette Andersen
sikring mod kopiering af dokument - copyright
Moderator: Lodahl
Re: sikring mod kopiering af dokument - copyright
Brug "Digital signatur".anettembengue wrote:Jeg ved ikke om mit spørgsmål hører til i denne kategori. Anyways spørger nu alligevel.
Hvordan og/eller kan jeg sikre mod, at et (mit) skriftligt dokument (eks. projektudkast) bliver kopieret ifm. at jeg fremsender dokumentet til modtager.
Jeg kan sætte et vandmærke ind. Men selve teksten kan stadig af anden person kopieres og sættes i nyt dokument.
Måske findes løsningen ikke.
vh. Anette Andersen
--
Ledif
Jeg ved ikke om der findes muligheder i Writer, men du kan eksportere til PDF. Under faneblad 'Sikkerhed' klikker du på 'Angiv adgangskoder...', spring over den til åbning af dokumentet, men sæt den til rettigheder. Nu kan du så bestemme dine betingelser på højre side.
Se https://www.dropbox.com/s/62281ie77nyry ... tetPDF.png
mvh
Jens
Se https://www.dropbox.com/s/62281ie77nyry ... tetPDF.png
mvh
Jens
vedr. copyright
Hej Jens
Tak for tilbagemeldingen. Blot har jeg vanskeligeheder med at finde drop-down boksen. Når jeg gemmer et dokument i pdf-format, får jeg aldrig mulighed for de valg, som det fremgår i det tilsnedte link.
PS. jeg arbejder i et Ubuntu/Linux og i LibreOffice som dette forum.
vh. Anette Andersen
Tak for tilbagemeldingen. Blot har jeg vanskeligeheder med at finde drop-down boksen. Når jeg gemmer et dokument i pdf-format, får jeg aldrig mulighed for de valg, som det fremgår i det tilsnedte link.
PS. jeg arbejder i et Ubuntu/Linux og i LibreOffice som dette forum.
vh. Anette Andersen
Re: vedr. copyright
Du skal gå til "Filer" > "Eksporter som PDF..." vælg fanebladet "Sikkerhed" "Angiv adgangskoder", nemt.
LibreOffice
Version: 4.1.4.2
Build ID: 410m0(Build:2)
LibreOffice
Version: 4.1.4.2
Build ID: 410m0(Build:2)
Hej Ledif
Tak for yderligere forklaring.
Dog har jeg stadig ikke kommet frem til en løsning af min udfordring. Som jeg startede med at skrive, er min udfordring, at jeg leder efter en løsning som 'låser' mit dokument. Dvs. at modtager selvfølgelig kan læse, hvad jeg måtte sende til pågældende. Men modtager kan ikke bruge indholdet i mit dokument ved et kopiere det eller på anden gengive det.
Så vidt jeg ved 'låses' musik på nettet via f.eks. betaling.
Jeg har altid sendt mine dokumenter i pdf-format netop mhp. uvedkommendes ændringer i mit dokument. Det forhindrer dog ikke, at enhver blot kan markere, kopiere og sætte ind i nyt dokument.
Det kan man selvfølgelig også for det meste på nettet. I mit tilfælde drejer det sig dog om projekter - læs produkt.
vh. Anette Andersen
Tak for yderligere forklaring.
Dog har jeg stadig ikke kommet frem til en løsning af min udfordring. Som jeg startede med at skrive, er min udfordring, at jeg leder efter en løsning som 'låser' mit dokument. Dvs. at modtager selvfølgelig kan læse, hvad jeg måtte sende til pågældende. Men modtager kan ikke bruge indholdet i mit dokument ved et kopiere det eller på anden gengive det.
Så vidt jeg ved 'låses' musik på nettet via f.eks. betaling.
Jeg har altid sendt mine dokumenter i pdf-format netop mhp. uvedkommendes ændringer i mit dokument. Det forhindrer dog ikke, at enhver blot kan markere, kopiere og sætte ind i nyt dokument.
Det kan man selvfølgelig også for det meste på nettet. I mit tilfælde drejer det sig dog om projekter - læs produkt.
vh. Anette Andersen