Autokorrektur i > I

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Madam Min

Autokorrektur i > I

Post by Madam Min »

Jeg vover lidt ulydighed og stiller mit spm, som jeg tidligere har rejst under Regneark, igen, i håb om at der er en teksbehandlings- og ikke regnearkskyndig, som kan svare:
Hvordan forhindrer jeg autokorrektur i at ændre et indtastet lille i til et stort, dvs. udskifte ordet i med ordet I?
Ordet i forekommer ikke i autokorrekturlisten (Autokorrekturindstillinger > Fanebladet "Erstat"), så der kan jeg ikke slette det.
Måske skyldes det en programfejl, at jeg ikke kan rette det? Jeg kan fortælle at jeg bruger LO på Linux, selv om det vel ikke skulle betyde noget?
Karl Erik

Post by Karl Erik »

Desværre kan jeg ikke pege på nøjagtigt hvad det er der laver ændringen, men det lyder som om din LibreOffice tror du skriver engelsk. Jeg oplever det en gang imellem på arbejde (med et andet program).
Karl Erik
Madam Min

Post by Madam Min »

Jeg har faktisk også selv tænkt på om det kunne skyldes at grundinstallationen er på engelsk. Men så tyder det jo på en bug.
PKO

Post by PKO »

Hej,

Det tyder på, at du har sat dit dokument til engelsk. Er det en engelsk version af dit styresystem?

Prøv under værkstøjer / sprog at se din sprogopsætning. Vær opmærksom på, at enkelte sektioner jf. typografien kan have andre sprog opsat.
Last edited by PKO on 2. Dec 2013 06:26, edited 1 time in total.
Madam Min

Post by Madam Min »

Bingo, det var her hunden lå begravet! Tak skal du have.
Post Reply