PC kørekort Light-opgave i følgende. ¤ niveau 6-10kl +++

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
nmouse

PC kørekort Light-opgave i følgende. ¤ niveau 6-10kl +++

Post by nmouse »

PC kørekort Light-opgave i Calc,Draw,database,Impress,Formel - nivou 6-10kl ++ (har til Tekstbehandling)

Hej.
Jeg er ved at lave en PC Kørekort Light, med følgende indhold.

1. Informationsteknologi
- 1. Computer, Harddisk, Ram (arbejdslager), Bios, Netværk, Robotter hvor?, TCPIP, Ergonomi, Registerlovgivning, Piratkopiering, Hacking, Facerape, backup, Virus, Kryptering, Kodeord(se afsnit2), sikkerhed, idtyveri.
2. Operativsystemer.
- 1. Ubuntu kort, mac-os, windows. - kopier, omdøbe, flytte, slette, filtyper, mapper, stistruktur, størrelse, oprettelse, klip og klistrer, ccleaner, antivirus, backup, zip, brug det vi har. Sikkerhed med kodeord/opret nyt, omtanke, scandisk,
3. Tekstbehandling
- 1. LibreOffice, indsæt speciel, indholdsfortegnelse, se billede xx, side x af y, (er næsten færdig med dette afsnit)
4. Regneark
- 1. LibreOffice Calc, jan feb mar på højkant, lagkage, pivot, følg linjen i toppen/fast top, måske privat budget osv?
5. Databaser
- 1. Base, hopper vi over. ? eller kom med et indput -
6. LibreOffice Impress / Grafik Billede manipulering
- 1. Impress, drinks menu A4 folder. - samt lidt billede redigering I PhotoFiltre (ikke maleprogram), den opgave der er på avirus?!, +rødøjne reduktion, beskær, roter, ret-op, ramme sjov, osv, samt en opskrift, med billede og tekst?
7. Informationsnetværk
- 1. web søgning, email-send, modtag, vedhæftning, filer, zip, kodeord(se afsnit2)

Jeg er ved at gå lidt død, da det er lidt overvældende, og jeg søger hermed hjælp.
Jeg er i gang, og har ingen deadline, som sådan.
Hvad skal den bruges til - Det giver vel sig selv, dem har har lyst, og som direkte undervisnings materiale.
Den er lavet i/til Libre 4.x - og skal kunne fås i OOo samt PDF.

Eller hvis man lavede det alt sammen ud fra de indsjæle der er, så man lavede det på hjemmesider, hvor man linkede til hinanden, og dem der var ekspert i hver sin afdeling, men selve skabelonen var holdt, så kunden (brugerne) stadig kan se en rød tråd ? eller er det for fragmenteret ?

Bogen skal være fri? - Hermed mener jeg at jeg/vi skal modtage de rettelser der kommer, så "hovedbogen" bliver opdateret og herved bedre.

Nå.. men er der nogle der vil være med, har dog en del flere notater til hvert emne, men det må vi tage hen ad vejen.

Håber der er nogle der vil være med, så må vi se hvad det kan blive til :-)

Med virusfri hilsen.
The-Lion

Re: PC kørekort Light-opgave i følgende. ¤ niveau 6-10kl +++

Post by The-Lion »

Hej

Jeg vil meget gerne være med i udviklingen af dette kompendium, jeg har ført undervist i PC kørekort dog med Micro$ofts udgave af office pakken da det var på en skole men har altid selv foretrukket Open/Libre office og det er også altid den jeg foreslår folk at bruge og som jeg også installerer som standard på alle maskiner jeg klargør til kunder, Jeg har matrialet fra MS udgave og vil også gerne være med til at køre undervisning i dette (Libreoffice) matriale :-)
nmouse

Post by nmouse »

Hej igen.
Jeg har en masse, det er en fil, har tænkt mig at når den er færdig, så skal den være gratis for alle, dog med det, at skal der rettes, så skal rettelserne til mig/dig, og så retter vi den, således at alle får glæde af små rettelser, og til bedre forståelse.

Har du en mail, så kan jeg sende den, så kan du se hvad jeg har lavet, det der er lavet mest på er Writer.
Der er masser af emner at tage fat på, men du kan se hvad det er, og den røde tråd igennem hele dokumentet.

Smid din mail på chris snabel-a a virus dut danmark

/Chris
The-Lion

Post by The-Lion »

avirus. denmark
Jeg skulle gerne have sendt dig en mail nu?
Post Reply