Opdatering fra LO vers. 3 til LO 4.1.2.3

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Bagsværdgartner

Opdatering fra LO vers. 3 til LO 4.1.2.3

Post by Bagsværdgartner »

Mon dette er stedet for et naivt spørgsmål?
Jeg ville opdatere til vers. 4.1.2.3
Programmet er downloaded, men vil ikke installere sig, idet installationsguiden melder, at
"guiden blev afbrudt før Libre Office blev installeret færdigt. Dit system er ikke blevet ændret. For at fuldføre installationen på et andet tidspunkt, skal du køre installationsprogrammet igen. "
Dette er så forsøgt - men med samme resultat hver gang, og et netbaseret hjælpeprogram til behandling af msi-filer blev beskrevet som suspekt af pc'ens sikkerhedssystem.
Styresystem Win 7.
Den hidtil brugte version 3.4 er fortsat intakt med mine dokumenter, som må med i den opdaterede version.
Bliver glad for et løsningsforslag evt. en henvisning til rette vedkommende!
Mvh. Nocfre :oops: [/img]
nocfre
Jens S

Post by Jens S »

Hej
Det er absolut det rigtige sted at spørge. Problemet er bare at det kun er enkelte der har problemer med installation af LibreOffice, og løsning er ofte manglende eller diffus. Det normale er installér bare oveni eksisterende program.
Prøv at afinstallere din version 3.4 først og slet også profilen (Windows - Kør: %Appdata% og find mappen LibreOffice og gem en kopi et sted du kan finde igen, hvorefter du sletter den oprindelige mappe). Sørg for at du har JAVA 32-bit installeret (skulle ikke være nødvendig, men !!) og indstallér så den ny version af LibreOffice.
Hvis alt dette virker kan du genbruge din profil ved at kopiere den gemte mappe tilbage og ændre .../LibreOffice/3/ til .../LibreOffice/4/ og igen anvende dine personlige indstillinger

mvh
Jens
Bagsværdgartner

Post by Bagsværdgartner »

Jens S wrote:Hej
Det er absolut det rigtige sted at spørge. Problemet er bare at det kun er enkelte der har problemer med installation af LibreOffice, og løsning er ofte manglende eller diffus. Det normale er installér bare oveni eksisterende program.
Prøv at afinstallere din version 3.4 først og slet også profilen (Windows - Kør: %Appdata% og find mappen LibreOffice og gem en kopi et sted du kan finde igen, hvorefter du sletter den oprindelige mappe). Sørg for at du har JAVA 32-bit installeret (skulle ikke være nødvendig, men !!) og indstallér så den ny version af LibreOffice.
Hvis alt dette virker kan du genbruge din profil ved at kopiere den gemte mappe tilbage og ændre .../LibreOffice/3/ til .../LibreOffice/4/ og igen anvende dine personlige indstillinger

mvh
Jens
Hej Jens,
Var i tvivl om at have forstået alt, men jeg tog mod til mig og fulgte dine råd, afinstallerede 3.4, gemte, slettede - og så var der bare grønt lys for version 4.1.2.3, som kunne komme smertefrit på plads og nu viser mine data. Alt ser såre vel ud, og jeg siger mange tak for hjælp og din hurtige reaktion! Med venlig hilsen Christian = nocfre
:D
nocfre
Post Reply