omdøbe specialtegns genvejstaster - problem i formler

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Nightslash1

omdøbe specialtegns genvejstaster - problem i formler

Post by Nightslash1 »

Ved indsætning af formel indsætter jeg eks. <?> + <?> og forsøger at udfylde spørgsmålstegnet med bogstaverne IN da "IN" er en elektrisk forkortelse for en sikring.
kombinationen in er desværre også forkortelsen for et specialtegn der bliver brugt under fanebladet MÆNGDEOPERATOR og ligner et "E"
så når jeg skriver kombinationon IN bliver det lavet om til "E" Det går helt fint med andre elektriske forkortelser som IB og IZ
Hvordan kan jeg evt. ændre indstillingerne så jeg kan anvende IN som bogstaverne IN

Et andet spørgsmål - kan jeg hæve og sænke skrift inde i formler jeg kan se 2 firkanter der symbolisere at jeg kan opløfte i potens men jeg kan ikke finde det modsatte hvis jeg eks. ville skrive I og så med sænket skrift N

Første spørgsmål er helt klart vigtigst at få afklaret andet spørgsmål kan jeg lære at leve med

På forhånd tak for hjælpen og tak med et forum som dette for os nye ubuntu og libre office brugere der er super glad for at bruge det
På forhånd tak for hjælpen hilsen Christian
Jens S

Post by Jens S »

Du kan se de forskellige Math kommandoer her http://wiki.openoffice.org/wiki/Documen ... _Reference
Hvis du vil undgå fortolkning af IN skal du bare sætte dobbelte anførselstegn før og efter, altså: "IN"
Under format på listen af kommandoer vises hvordan du laver sænket skrift:
H_{2}O

mvh
Jens
Nightslash1

Post by Nightslash1 »

Tak for hj;lpen g[r straks ind og ser om det funger
På forhånd tak for hjælpen hilsen Christian
Post Reply