Sprog

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
JBJ

Sprog

Post by JBJ »

Problemer med visning på dansk´

Jeg har installeret den danske udgave af LibreOffice.
Under sprogindstillinger er dansk valg, mens user interface står på engelsk (som tilsyneladende ikke umiddelbart kan ændres til dansk).

Hvordan får jeg dansk til at slå igennem i menuer osv.?

Mvh.
Jesper
Jens S

Post by Jens S »

Hvis du henter programpakken til Windows er sproget dansk og med danske indstillinger, så du bruger måske Mac. Prøv så denne vejledning http://piergiu.wordpress.com/2012/12/21 ... k-by-hand/

mvh
Jens
JBJ

Post by JBJ »

Tak for tippet Jens, men jeg kører Windows og ikke Mac.

Mvh.
Jesper
Jens S

Post by Jens S »

Du må have fået en forkert sprogpakke, hent den danske her http://www.libreoffice.org/download/?ty ... &lang=pick

mvh
Jens
JBJ

Post by JBJ »

Tak Jens. HÅBEDE - men linket og sprogvalget hjalp af en eller anden grund desværre ikke. Jeg ender op med den samme sprogpakke. Der står stadig engelsk under user interface (og ingen andre valgmuligheder) og dansk under de andre indstillinger. :(

Mvh.
Jesper
Jens S

Post by Jens S »

Du skal prøve at installere igen - det ser ud til at de forskellige sprogmoduler i dag allerede er indeholdt i installationspakken.
Under opstart af installationen skal du under Installationstype vælge 'Tilpasset' og her kan du til- og fravælge forskellige moduler. Under 'Flere grænsebrugersprog' kan du tilvælge Dansk.
Når du så har startet programmet op skal du gå ind under indstillinger - sproginstillinger - sprog og her vælge Brugergrænseflade Dansk.

Jeg prøvede at installere den engelske version, men den ville kun snakke dansk, så du må selv finde de rigtige udtryk oversat til engelsk.

mvh
Jens
JBJ

SÅDAN!

Post by JBJ »

Tak Jens!
Med tilpasset installation og tilvalg af dansk hjalp det!

Undrer mig nu stadig over, at det var nødvendigt med ovenstående, da det efter overskriften at dømme var den danske version fra starten.

God weekend!

Mvh.
Jesper
Jens S

Re: SÅDAN!

Post by Jens S »

JBJ wrote:Undrer mig nu stadig over, at det var nødvendigt med ovenstående, da det efter overskriften at dømme var den danske version fra starten.
Mit gæt er at der i starten af installationsprogrammet er et javascript der bestemmer sprog og land og installerer derefter. Af en eller anden grund har den bestemt at du har en engelsk windows installeret og givet den engelske version med danske indstillinger.

mvh
Jens
Post Reply