Jeg har et diagramområde, hvor jeg bruger venstre kolonne (datoer) som etiketter på x-aksen.
Problemet er at alle datoer (felter) vises på x-aksen, hvilket efterhånden gør den godt fyldt og gnidret.
Er det muligt at definere, at der f.eks. kun skal vises hver femte, eller hver tiende etiket, således der kommer noget luft mellem etiketterne?
Jeg synes jeg har set det et sted for længe siden, men kan ikke finde det :-(
Bruger LibreOffice 4.0.2.2 på Ubuntu.
Mere luft mellem etiketter i diagram
Moderator: Lodahl
Mere luft mellem etiketter i diagram
mvh
Jørgen L. Sørensen
Jørgen L. Sørensen
Du dobbeltklikker på grafen for at komme i redigerings-mode. Vælg derefter Menu:Formater - Akse - X-akse og se på faneblad Skalering.
Fjern her valget ved 'Automatisk' under Overintervalg og sæt værdien i rubrikken foran til f.eks. det dobbelte, men prøv dig frem. De øvrige automatiske værdier kan også ændres.
mvh
Jens
Fjern her valget ved 'Automatisk' under Overintervalg og sæt værdien i rubrikken foran til f.eks. det dobbelte, men prøv dig frem. De øvrige automatiske værdier kan også ændres.
mvh
Jens
Mange tak - jeg var på rette spor med x-aksen, men havde ikke fanget Skalering/automatisk :-/ En indstilling på 7 dage giver foreløbig passende luft.Jens S wrote: Fjern her valget ved 'Automatisk' under Overintervalg og sæt værdien i rubrikken foran til f.eks. det dobbelte, men prøv dig frem. De øvrige automatiske værdier kan også ændres.
mvh
Jens
mvh
Jørgen L. Sørensen
Jørgen L. Sørensen