regneark delen viser ikke data kortkt

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
ivannikki

Post by ivannikki »

Dav i gruppen

Jeg er gået over til win8 og der kan Microsoft office 2003 ikke køre, det er
en skam.
Jeg er slægtsforsker, og har nogle Folketællinger liggende på min pc, disse kan ses i Excel men ikke på den rigtigt måde i openoffice regneark delen :shock:

Eks.:
Der er en kolonne med alder, den viser ikke alder, tiltrods for at der findes en kollone med alder, denne vises fint i excel.

Er der nogen der har et godt bud. :idea:
Lyder det kryptisk, for mig er det jo logik hvad der står jeg har jo også skrevet det. :?:
Hvis det ikke forstås så skriv.

Venlig hilsen
Ivan
Jens S

Post by Jens S »

Det lyder lidt underligt at OpenOffice ikke vise værdier i alder-kolonnen, men det kan være en formatering (hvid tekst på hvid baggrund o.a.). Det bedste ville være hvis jeg kunne få en prøve at dit regneark.

mvh
Jens
ivannikki

Post by ivannikki »

[quote="Jens S"]Det lyder lidt underligt at OpenOffice ikke vise værdier i alder-kolonnen, men det kan være en formatering (hvid tekst på hvid baggrund o.a.). Det bedste ville være hvis jeg kunne få en prøve at dit regneark.

mvh
Jens[/quote]

Dav Jens S

Hvordan skal jeg sende regneark, og skal det være dem begge eller kun det i open office.

Hi
Ivan
Jens S

Post by Jens S »

Jeg vil anbefale at du bruger Dropbox ( https://www.dropbox.com/ ). Installer programmet og den opretter en mappe på dit drev. Alt du kopierer over i denne mappe bliver også gemt hos Dropbox. Du kan således gemme en kopi af alt dit arbejde og er sikker på at have adgang til dine filer, selv om du skifter computer. Der dannes også en mappe 'Public' og hertil skal du kopiere din problem xls-fil. Når du nu i stifinder højre-klikker på denne fil, vælger du punktet 'Copy public link' og indsætter så denne adresse i dit næste indlæg her i forumet. Jeg (og alle andre der ser denne link) kan nu hente din fil for nærmere undersøgelse. (når du så har fået et svar, kan du slette filen).
Håber det er forståelig - ellers må du skrive igen.

mvh
Jens
ivannikki

Post by ivannikki »

her er så fien
https://dl.dropboxusercontent.com/u/429 ... _D3724.csv

håber det er rigtigt

hi
Ivan
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Ivan

Der er ingen data i kolonnen Alder i den fil du har uploaded.
Hilsen JR
Jens S

Post by Jens S »

Der er fejl i den fil du har uploadet - det kan selv Excel ikke klare. Jeg var inde på http://ddd.dda.dk/asp/downloadft.asp og hente FT1880 og efter unzip åbne filen D3724.csv i LibreOffice
Her skal du i Tekstimport-dialogen vælge:
Tegnsæt: Vesteuropa (ISO-8859-1)(af hensyn til æ-ø-å)
Sprog: Standard Dansk
Adskilt af: x Semikolon (og ikke andre ellers går der i brok)

Nu kommer kolonnen med alder fint med.

mvh
Jens
ivannikki

Post by ivannikki »

Dav drenge

jeg har alle filer der er digitaliseret på min pc, både stationær og bærbar, og på en cd. Jeg må prøve at kikke på cd.

Ja jeg ser også at der ikke er data i alder feltet, skal kikke på cd'en.

Nu kan jeg åbne filer så de står nogen lunde som de skal. Jeg har en fil hvor hustands/familie nr står henholdsvis til venstere og til højre, altså i samme kolonne numre står til højre og munre og tekst står til venstre. nå der er fordi der er både tekst og tal i nogle af indtastningerne.

Det var sånoget med indstilling når filen bliver åbnet i Open Office.
Så fik jeg det lært.

Jeg takker mange gange for hjælpen, 1000 tak. Nu er jeg en glad mand ingen :D

Hi
Ivan
ivannikki

Post by ivannikki »

Dav

Der er heller ingen data (alder) på cd'en.
Så er det jo klart at der heller ikke vil komme nogen data(alder) i hverken Excel eller OpenOffice. Så er det lige klar lagt.

Hi
Ivan
Post Reply