Problemer med at åbne Libre Office

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Tina Galle

Problemer med at åbne Libre Office

Post by Tina Galle »

Efter at have forsøgt at åbne et word dokument (.docx) fra min dropbox (fælles fil) lukkede programmet og siden har der været et vindue med beskeden:

Programmet “OpenOffice.org” sluttede uventet under forsøg på at gendanne dets vinduer. Vil du forsøge at gendanne dets vinduer igen?

Der er to knapper "Gendan vinduer" og Gendan ikke vinduer". Ingen af dem reagerer og jeg kan ikke bruge programmet overhovedet. Det er på MAC.
Har prøvet at geninstallere. Det virker ikke.
Hvad kan jeg gøre?
Tina
Jens S

Post by Jens S »

Afslut programmet også hurtigstart (hvis du bruger den) og slet din profil (mappen OpenOffice.org med indhold), den ligger her:
/Users/<user>/Library/Application Support/OpenOffice.org/
Den gendannes aut. ved genstart af programmet, og så skulle gendannelsesbrok være overstået. Læg lige mærke til at profilen bl.a. indeholder dine personlige indstillinger, og har du ting som du ønsker at bevare, så gem en kopi af den. Jeg tænker her på skabeloner, makroer, tilføjelser m.v.

mvh
Jens
Tina Galle

Post by Tina Galle »

Hej Jens.
Det lyder nemt, Jeg kan bare ikke finde Den users-sti. Hvor skal jeg lede (under systemindstillinger eller i selve programmet eller noget trejde).
Tina
Jens S

Post by Jens S »

Min fejl, disse mapper og filer er skjulte. Du skal finde en indstilling 'Vis skjulte filer' . I Windows kan du finde den under mappeindstillinger og i Linux under menupunktet 'Vis'. Mac har jeg ingen kendskab til hvor.

NB. Hvis du vil åbne en fil fra Dropbox - så sørg for at du har hentet den ned og gemt lokalt, og så åbne den derfra.

mvh
Jens
Erikhangberg

Post by Erikhangberg »

Vil foreslå det samme som ovennævnte.. har før selv oplevet dette..
Bente Ravn

gendan / gendan ikke

Post by Bente Ravn »

Har nøjagtig samme problem som Tina. Kan slet ikke åbne nogle dokumenter overhovedet og gendan / gendan ikke reagerer slet ikke. Det er på en Mac. Hjælp mig venligst med en meget brugervenlig formulering :)

vh
Bente
Niels Jørn Frederiksen

Post by Niels Jørn Frederiksen »

Jeg har fået en Apple iMac med styresytem OSX 10.8.4.
Jeg prøver at åbne LibreOffice sprogpakke, men går i stå, når jeg kommer til et vindue hvori jeg læser "Choo Libre Office 4.4 installation for which you want to install the LibreOffice Language Pack"
Nedenunder står der "Not listed (choose lokation in an extra step).
Der er to knapper Abort og Install.

Her går jeg i stå.
Kan nogen hjælpe?
Post Reply