Styring af mange typografier

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Madam Min

Styring af mange typografier

Post by Madam Min »

Jeg har store problemer når jeg bruger løs af formateringsmulighederne og har mange brugerdefinerede typografier brugt på samme side.

Det værste er når en overskrift rykker over på den næste side, det er mig så nærmest umuligt at få den tilbage på plads. Jeg bruger typografier der anvender 'hold sammen med næste afsnit', 'del ikke afsnit', 'Indsæt side før' mm., men selv om jeg tjekker at overskriften er renset for sådant kan jeg stadig risikere at den ikke kommer under den foregående tekst, men starter en ny side.

Er der nogen her der kan takle den slags - alternativt anbefale et andet program at redigere i?
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Det er svært at sige hvad der er galt. Har du mulighed for at uploade et eksempel til f.eks. dropboks e.l., så vi kan se et konkret eksempel?

Hvilken version af LibreOffice bruger du?
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Madam Min

Post by Madam Min »

Det lykkes mig gerne at få det til at makke ret, så lige nu har jeg ikke problemet. Men jeg prøver at rekonstruere og vender tilbage hvis det lykkes.
Madam Min

Post by Madam Min »

Jeg har fået reproduceret problemet i et dokument jeg kan offentliggøre. Det har jeg så gemt. Men da jeg åbnede det igen for et tjek var problemet væk. Det har jeg aldrig lagt mærke til før, men jeg plejer heller ikke at gemme før jeg har rettet de fejl der er.

I dokumentet blev en Overskrift 1 placeret på en ny side selv om der var masser af plads til både overskrift og et par afsnit på den foregående side. Overskrift 1 skal 'holdes sammen med næste'. Problemet opstår ikke under skriveprocessen, men hvis jeg bagefter rykker rundt på afsnit. Løsningen er at klippe det forkert placerede ud og sætte det ind på det rigtige sted. Nu lader det til at jeg også kan vælge at gemme det under et midlertidigt navn og først gemme under det rigtige når jeg har redigeret færdig. Ikke særlig nemt at arbejde med men dog en mulighed.
Post Reply