Hej.
Jeg bruger LibreOffice 4.0 på Ubuntu 12.04.
Hvorfor kan jeg ikke "udfylde en serie" --- det har jeg kunnet tidligere i LibreOffice 3.6, men har lige opdateret til 4.0?
Det jeg tænker på: 3 celler under hinanden indeholder værdierne 1, 2 og 3. Hvis jeg markerer disse celler plus et vilkårligt antal celler under dem, ønsker jeg at udfylde en serie så de markerede celler indeholder værdierne 1, 2, 3, 4 ,5 6 ....n.
Når jeg går ind i menuen "Rediger > Fyld" kan jeg kun vælge Opad eller Venstre --- de følgende muligheder er tonet grå og kan ikke vælges: Nedad, Højre, Ark og Serie --- og det er den sidste jeg ønsker :-/
Jeg har søgt på nettet og kan se andre (engelske) har haft problem med "fill series" og grayed out, men jeg har ikke kunnet finde en løsning på problemet.
"Fyld > Serie" er tonet gråt (kan ikke vælges)
Moderator: Lodahl
"Fyld > Serie" er tonet gråt (kan ikke vælges)
mvh
Jørgen L. Sørensen
Jørgen L. Sørensen
Gjorde desværre ingen forskel.PKO wrote:Hej,
Du finder denne under /home/brugernavn/.config/libreoffice/4. Omdøb folderen og start libreoffice.
Min LibreOffice er "Version 4.0.1.2 (Build ID: 400m0(Build:2))".
Jeg har lige checket på min stationære, hvor jeg har samme version af LibreOffice, men hvor Ubuntu er 10.04. Dér virker det fint med Fyld > Serie.
Jeg har også lige kørt en opdateringshåndtering på begge maskiner, og det gør ingen forskel.
Jeg har også prøvet at kopiere skabelonen fra Ubuntu 10.04 til den bærbare med 12.04 - også uden det løste problemet.
mvh
Jørgen L. Sørensen
Jørgen L. Sørensen