"Fyld > Serie" er tonet gråt (kan ikke vælges)

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Taurus54

"Fyld > Serie" er tonet gråt (kan ikke vælges)

Post by Taurus54 »

Hej.

Jeg bruger LibreOffice 4.0 på Ubuntu 12.04.

Hvorfor kan jeg ikke "udfylde en serie" --- det har jeg kunnet tidligere i LibreOffice 3.6, men har lige opdateret til 4.0?

Det jeg tænker på: 3 celler under hinanden indeholder værdierne 1, 2 og 3. Hvis jeg markerer disse celler plus et vilkårligt antal celler under dem, ønsker jeg at udfylde en serie så de markerede celler indeholder værdierne 1, 2, 3, 4 ,5 6 ....n.

Når jeg går ind i menuen "Rediger > Fyld" kan jeg kun vælge Opad eller Venstre --- de følgende muligheder er tonet grå og kan ikke vælges: Nedad, Højre, Ark og Serie --- og det er den sidste jeg ønsker :-/

Jeg har søgt på nettet og kan se andre (engelske) har haft problem med "fill series" og grayed out, men jeg har ikke kunnet finde en løsning på problemet.
mvh
Jørgen L. Sørensen
PKO

Post by PKO »

Hej,

Jeg har testet det i 4.0.3 (det er en nighty) og der virker det. Måske skal du danne en ny profil.

Du finder denne under /home/brugernavn/.config/libreoffice/4. Omdøb folderen og start libreoffice.
Taurus54

Post by Taurus54 »

PKO wrote:Hej,
Du finder denne under /home/brugernavn/.config/libreoffice/4. Omdøb folderen og start libreoffice.
Gjorde desværre ingen forskel.

Min LibreOffice er "Version 4.0.1.2 (Build ID: 400m0(Build:2))".

Jeg har lige checket på min stationære, hvor jeg har samme version af LibreOffice, men hvor Ubuntu er 10.04. Dér virker det fint med Fyld > Serie.

Jeg har også lige kørt en opdateringshåndtering på begge maskiner, og det gør ingen forskel.

Jeg har også prøvet at kopiere skabelonen fra Ubuntu 10.04 til den bærbare med 12.04 - også uden det løste problemet.
mvh
Jørgen L. Sørensen
Post Reply