Hjælp til at kopiere ark MED makroer

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
mbk

Hjælp til at kopiere ark MED makroer

Post by mbk »

Ohøj derude

Jeg sidder med et .ods(/ots)-dokument http://templates.openoffice.org/da/node/2534 som jeg gerne vil have kopieret ind i et andet .ods-dokument.

Men når jeg blot højreklikker på arket "Afvikling" og vælger at kopiere det til et andet åbent dokument, bliver blandt andet værdierne i H2:H7 fejlbehæftede.

Jeg får en meddelelse om makroer under opstart, og arket virker fint når det er i skabelonen/det unavngivne dokument som oprettes af skabelonen. Jeg kan bare ikke kopiere det.

Jeg synes jeg har googlet det, men kan ikke lige se hvordan jeg kopierer de makroer, som gør "lane-afvikling.ots" til et brugbart dokument.

Er der nogen derude, som lige hurtigt kan pege mig i retning af hvor jeg går galt?

På forhånd tak.
Jens S

Post by Jens S »

Skabelonen du har fundet anvender navngivne områder - og det er her fejlen opstår. LibreOffice 3.6.2.2, som jeg har prøvet med, er ikke i stand til korrekt at kopiere navnene over i et andet ark - kun nogle af navnene kommer med. Det samme gælder også når du markerer hele arket, kopierer og indsætter det i et nyt ark.
Jeg har også prøvet med Apache OpenOffice 3.4.1 og her optræder fejlen ikke.

mvh
Jens

NB! Jeg rapporterer fejlen
mbk

Post by mbk »

Jens S wrote:Skabelonen du har fundet anvender navngivne områder - og det er her fejlen opstår. LibreOffice 3.6.2.2, som jeg har prøvet med, er ikke i stand til korrekt at kopiere navnene over i et andet ark - kun nogle af navnene kommer med. Det samme gælder også når du markerer hele arket, kopierer og indsætter det i et nyt ark.
Jeg har også prøvet med Apache OpenOffice 3.4.1 og her optræder fejlen ikke.

mvh
Jens

NB! Jeg rapporterer fejlen
Whadda ya know... Så det var ikke bare mine manglende skills der var skyld i mine vanskeligheder.

Super du lige kunne teste det.

Jeg finder på en anden løsning, da Ubuntu (12.04) ikke lige tilbyder andet end Libreoffice, men mon ikke der er en PPA el. lign. derude... ;-)

Eller det kunne være du/andre tilfældigvis kendte en anden skabelon som var mere tilgivende?

Og tak for at tage fejl-rapporteringen på dig. Tror ikke jeg ville ane hvor jeg skulle begynde. :-)
Jens S

Post by Jens S »

Eller det kunne være du/andre tilfældigvis kendte en anden skabelon som var mere tilgivende?
Du kunne kopiere dine egne ark over i 'Låne-afvikling'

mvh
ens
mbk

Post by mbk »

Jens S wrote:
Du kunne kopiere dine egne ark over i 'Låne-afvikling'

mvh
ens
Ja, det tror jeg også blev enden på det sidste gang. :-)

Men det kunne jo være der var nogen derude der havde lavet tilsvarende ark, uden navngivne områder.

Jeg besidder relativt basale calc/excel-skills, så som i andre af livets aspekter, er jeg nødt til at "...rely on the kindness of strangers...", (hvilket også er hvorfor OSS er så fantastisk et koncept.) ;-)
mbk

Post by mbk »

Jens S wrote: Du kunne kopiere dine egne ark over i 'Låne-afvikling'

mvh
ens
Jeg har netop fået installeret Apache Open Office 3.4.0 (AOO340m (build:9590) - Rev. 1327774) via en PPA, og jeg kan nu kopiere arket uden problemer.

Og for så lige at forplumre yderligere; Hvis jeg nu gerne vil have 2 eller flere udgaver af arket "afvikling" (til bil, hus, andet) i samme dokument, så er det vel ikke muligt, sådan som skabelonen er bygget op?

Jeg oplever at det kun er det første ark "afvikling" som kan ændre i hovedstolen. Og hvis jeg sletter dette ark, mangler de andre kopier '#REF'.

Nogen gode idéer til den problemstilling?
Jens S

Post by Jens S »

Jeg har lavet en version uden navngivne områder - det skulle løse problemerne
https://dl.dropbox.com/u/2601866/l%C3%A5n2.ods

mvh
Jens
mbk

Post by mbk »

Jens S wrote:Jeg har lavet en version uden navngivne områder - det skulle løse problemerne
https://dl.dropbox.com/u/2601866/l%C3%A5n2.ods

mvh
Jens
Above and beyond the call of duty...

Det er super fornemt.

Jeg skylder dig en god øl, skulle vore veje en dag krydses. :D
Post Reply