Jeg kan ikke få Open Office Writer til at dele ord ved linjeskift, og årsagen er højst sandsynligt, at der ikke er installeret en dansk ordbog.
Når jeg følger hjælpevejledningen og går ind i Tools - Options - Language Settings - Writing Aids - Edit, så viser det sig da også, at jeg har mulighed for at vælge mellem seks forskellige slags engelsk, men ikke dansk.
Så følger jeg linket "Get more dictionaries online" og installerer extention filen dict-da-current.oxt, men det gør ingen forskel. Efter at have genstartet Open Office, er der stadig kun de seks slags engelsk at vælge mellem.
I parantes bemærket, var der i en tidligere tråd en bruger, som anbefalede, at man downloadede extentions filen og fjernede blokeringen i den, før man installerede, og det har jeg også prøvet, men det gjorde ikke nogen forskel.
Hvordan får man så Open Office Writer til at installere en dansk ordbog?
Manglende dansk ordbog
Hej,
Jeg bruger denne Stavekontroldenudvidelse til stavekontrol. Jeg henter den ned på min computer.
Installation er sket gennem menuen Værktøjer/Udvidelseshåndtering og indlæsning af denne udvidelse.
Genstart Libreoffice.
Virker på Libreoffice 3.6.1 og Linux.
Jeg bruger denne Stavekontroldenudvidelse til stavekontrol. Jeg henter den ned på min computer.
Installation er sket gennem menuen Værktøjer/Udvidelseshåndtering og indlæsning af denne udvidelse.
Genstart Libreoffice.
Virker på Libreoffice 3.6.1 og Linux.