Automatisk indsættelse af DATO

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
DoneDane

Automatisk indsættelse af DATO

Post by DoneDane »

Hej.

Jeg skal bruge en formel eller evt Makro ( og hvordan den sættes ind ), så dags dato automatisk sættes i en celle ved siden af, så snart brugeren skriver i en celle.
Det vigtige er her at DATO skal gemmes den dag de indsætter værdier i den enkelte celle, og så ny dato dagen efter i en anden celle hvis de skriver ny data ind.

Mit ark :
Dato Units Værdi Indskud resultat
----------------------------------------
Det jeg gerne vil er at hvis brugern i felt D14 vælger 4 Units, så skriver den med det samme automatisk dato i C14
Kommer bruger nu tilbage dagen efter og vælger 7 Units i D15 så skriver det den nye dato i C15, mens den gamle er gemt. Det kunne se sådan ud :

20-03-2012 4 25kr. 100Kr W
21-03-2012 7 25kr. 175K L

Problemet er at mine bruger TIT glemmer dato, og der med misser jeg mange opgaver på rette dato, da jeg mangler denne !

Tror i det kan laves..

Mvh
Hans ( AKA DoneDane )

P.s Tak til allejer der supporter andre her inde, har FUNDET mange gode svar og funktioner her inde bare de sidste dage !
Jens S

Post by Jens S »

Måden man kan gøre det på ved at sætte en formel i celle C14
=HVIS(D14="";"";HVIS(C14="";IDAG();C14))
og samtidig ændre i Funktioner -Indstillinger-LibreOffice Calc (ell OpenOffice)-Beregn under Cirkulære referencer sætte 'Gentagelser' til 1 (trin).
Denne indstilling er bliver kun knyttet til dette regneark og vil ikke optræde i andre (med mindre du også ændrer her)
Jeg har også et eksempel med makro som du kan hente her http://dl.dropbox.com/u/2601866/timestamped.ods

mvh
Jens
Post Reply