Open Office crasher ved åbning af tekstdokument

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
peterhenrichsen

Open Office crasher ved åbning af tekstdokument

Post by peterhenrichsen »

Open Office har kørt fint på min Acer, Windows 7 stationære pc i 2 år. Pludselig, for mig at se, er Open Office begyndte at crashe fuldstændig, når jeg forsøger at åbne et tekstdokument.

Uanset hvilket dokument jeg forsøger at åbne, kommer fejlvinduet med fejlbeskeden.

"Open Office dokumentgendannelse - På grund af en uventet fejl lukkes Open Office.org ned. Alle de filer, som du arbejdede på, vil blive gemt nu. Næste gang open Office.org startes, vil disse filer automatisk blive gendannet."

Der kommer så et undervindue med "følgende filer vil blive gendannet:" men ingen filer nævnes. Vinduet er tomt.

Forsøger jeg at åbne Open Office igen, så sker der intet. Programmet figurerer heller ikke i Windows jobliste.

Ingen reaktion overhovedet før jeg har bootet min pc, og når jeg efter boot så forsøger at åbne et nyt tekstdokument, sker præcis det samme igen!

Jeg har forsøgt at afinstallere hele den danske Open Office 3.3. pakke, som det er, og geninstallere den. Men fejlen optræder igen ved geninstallation.

Jeg vil blive glad for et hvilket som helst tip til hvad jeg videre kan gøre.
:D

Det ville være så rart ikke at skulle helt ud i at formattere hele harddisken og geninstallere windows 7.

På forhånd tak fra en bruger, der er helt afhængig af dejlige Open Office :)

Bedste hilsner Peter
Jens S

Post by Jens S »

Prøv at udskifte din profil. Luk Openoffice helt ned, også hurtigstart. Gå til Windows start og find kommandoen Kør... (eller brug windows tasten nr. 2 fra venstre i bunden af tastaturet, tryk på den samtidig med r) . Indtast %appdata% og tryk OK. Stifinder åbnes nu og du går ned til mappen OpenOffice.org. Giv den et andet navn som OpenOffice.org.backup
Ved genstart af OpenOffice dannes aut. en ny profil, men dine personlige indstillinger er væk. Når du afinstallerer OpenOffice og installerer påny, bliver profilen ikke slettet, men genbrugt, så fejlen vil stadig være der.

mvh
Jens
peterhenrichsen

Post by peterhenrichsen »

Hej Jens :)

Tusind tak for dit svar! Jeg har omdøbt mappen, som du skrev. Så skulle jeg blot igennem en ny forespørgsel, om hvorvidt jeg ønskede at registrere Open Office, og så kørte det.

Det betyder ingenting, at jeg mister min gamle profil.

Skønt, at fejlen lå der. Jeg er bare SÅ glad nu. Tusind tak!

Bedste hilsner Peter
josefine tonndorff

Mac air

Post by josefine tonndorff »

Hej jeg så den flotte hjælp du gav ham med Windows maskinen, jeg har det samme problem med en helt ny mac air 11" købt i USA for en uge siden.
Har lige down loaded openoffice og meddelesen kom med det samme.
josefine tonndorff

Mac air 11"

Post by josefine tonndorff »

Jeg prøvet at følge den anvisning som lykkedes for Windows, men det duer ikke på min Mac air - har nogen et forslag til hvad jeg så skal prøve - jeg har også prøvet at genstarte uden at det hjælper.
Maskine er som sagt helt ny og det er open office 3.3 version og det er mac versionen jeg har down loaded
Jeg skulle så gerne bruge dette program i skolen såjeg har virkelig brug for hjælp
Post Reply