Hvis en celle indeholder et navn, kan man give fornavnet en anden farve end efternavnet, og man kan understrege det, skrive det med en anden fonttype end efternavnet osv.
Men kan man placere fornavnet i nederst i venstre hjørne af cellen og efternavnet øverst i højre hjørne af den samme celle?
Hvis det kan lade sig gøre, har jeg en idé om, at man skal hente fornavnet fra én kolonne og efternavnet fra en anden kolonne, og så flette dem sammen i en tredje kolonne, hvor de tildeles hver sin STYLE. Men kan man overhovedet sådan noget, og i givet fald hvordan?
To "alignments" i den samme celle
Moderator: Lodahl
Re: To "alignments" i den samme celle
Nej, jeg har forsøgt men det er ikke været mig mulig at tildele en celle flere typografier. Du kan heller ikke bruge 2 justeringen på samme celle. Når du formaterer en del af teksten med f.eks. anden farve med direkte formatering, dannes der i content.xml en ny typografi T1(nedarvet fra Text-style). Denne har jeg så forsøgt at ændre til en af mine typografier, men det bliver ignoreret, når jeg åbner regnearket.Beleriand wrote:Men kan man placere fornavnet i nederst i venstre hjørne af cellen og efternavnet øverst i højre hjørne af den samme celle?
Så du bliver nødt til at bruge 2 rækker til din opstilling.
mvh
Jens