Jeg har importeret to "kommafiler" til CALC, hvor jeg vil sammenholde indholdet med LOPSLAG, hvilket blot giver fejlmeldinger: "N/A"
Jeg har mistanke om, at fejlen skyldes at reference-cellen indeholder tal, der står venstrestillet - ligesom tekst. Men iflg. celleformat er det ikke tekst, det er standardtal!
Jeg har forsøgt med VÆRDI() men det giver ingen forandring.
Hvis jeg derimod selv indtaster tallet, der hvor det står i forvejen, så bliver det straks højrestillet (som et rigtigt tal) - og straks virker formlen.
Hvorfor virker dette ikke?
Det gør det da i Excel!
Hvorfor virker lopslag ikke?
Moderator: Lodahl
Hvorfor virker lopslag ikke?
De bedste hilsner
Naucher
Naucher
Re: Hvorfor virker lopslag ikke?
Excel er mere large med hensyn til tal som numeriske-værdier og tekst-værdier.Naucher wrote:Hvorfor virker dette ikke?
Det gør det da i Excel!
Det du skal gøre er først markere kolonnen med de højrestillede tal og så formatere cellerne som Tal - Standard (evt 1234) og det sker der umiddelbart ikke noget med. Derefter brug 'Søg og Erstat' Ctrl+F (evt Ctrl+alt+F)
Søg Efter: .* (punktum stjerne)
Erstat med: &
x Kun det markerede
x Regulære udtryk
Erstat alle.
Når du indlæser testfiler (kommasepareret) i Calc skal du huske under 'Andre indstillinger' i filterdialogen at markere 'Detekter specielle tal'
mvh
Jens
Tak for svar til Jens
Men i processen med at efterprøve dine anvisninger, fandt jeg ud af, at mit problem alene (?) lå i, at feltet "Citeret felt som tekst" var markeret - sammen med feltet "Detekter specielle tal"
Konklusion:
Ved at markere "Citeret felt som tekst" får man tilsyneladende talfelter indlæst som tekst - og så har vi balladen.

Men i processen med at efterprøve dine anvisninger, fandt jeg ud af, at mit problem alene (?) lå i, at feltet "Citeret felt som tekst" var markeret - sammen med feltet "Detekter specielle tal"
Konklusion:
Ved at markere "Citeret felt som tekst" får man tilsyneladende talfelter indlæst som tekst - og så har vi balladen.
De bedste hilsner
Naucher
Naucher