Korrupt dokument

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
medine

Korrupt dokument

Post by medine »

hej. jeg har et problem med at mit over 70 siders lange dokument nægter at åbne. det siger at dokumentet er korrupt. jeg kan ikke miste mine 70 sider. jeg har brug for hjælp, for er ikk særlig skrap til at ordne sådan noget. har virkelig brug for hjælp og er virkelig desperat. er villig til at betale. nogen der kan hjælpe?
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Start med at finde din fil i stifinder (jeg antager du er windows-bruger) og omdøb filen fra dokument.odt til dokument.zip og lad så stifinder udpakke den. Hvis filen ikke kan udpakkes er den korrupt og kan ikke reddes.
Se også efter om du ikke har en backup af filen her: C:\Users\ditnavn\AppData\Roaming\LibreOffice\3\user\backup (sikkerhedskopi er ikke indstillet som standard, men gør det for din egen skyld)

mvh
Jens
medine

hej jens

Post by medine »

tak for dit svar, men jeg bruger ubuntu. hvordan kan jeg se om den har lavet en backup der? Tak.
Jens S

Post by Jens S »

Se under /home/ditnavn/libreoffice/3/user/backup
Selve indstillingen foretages under Funktioner-Indstillinger-Indlæs/gem-generelt x ved 'Opret altid sikkerhedskopi'
Ligesom i Windows ændrer du fil-endelsen til .zip og lader Arkivhåndtering pakke den ud.
medine

hej igen

Post by medine »

jeg ved godt jeg lyder som en idiot, men hvor er dette home. i min home folder står mit navn ikke.. kan du være mere præcis? Tak.
Jens S

Re: hej igen

Post by Jens S »

medine wrote:jeg ved godt jeg lyder som en idiot, men hvor er dette home. i min home folder står mit navn ikke.. kan du være mere præcis? Tak.
Det er heller ikke så nemt for arkivhåndtering viser normalt ikke den fulde sti, men kun det de mener du har brug for. Du har åbnet Arkivhåndtering (bruger Ubuntu 10.10), lad musen pege på meddelelsesområdet øverst (der står Hjemmemappe). Nu ændrer det sig til en menu:Filer-rediger-Vis-Navigering-Bogmærker-Hjælp. Gå ind under Vis og marker 'Vis Skjulte filer'

Dobbeltklik så på .LibreOffice, 3, user og sluttelig på backup for at se indholdet i din backup-mappe
medine

hej

Post by medine »

nu klarede jeg det, og kom ind i min backup mappe. der var intet. er det det eneste sted den kunne have gemt noget tror du?
Post Reply