Registrering og visning af ændringer.
-
Registrering og visning af ændringer.
Jeg vil indstille mit dokument, så jeg får vist alle ændringer, jeg laver. Jeg prøver at gå i "Rediger/Ændringer", hvor jeg vil aktivere "Registrer", men punktet findes ikke???
-
Registrering af ændringer
Ja, problemet er at menupunktet "Registrer" ikke findes. Men jeg har så fundet ud af, at hvis jeg sætter flueben ved "Datapost", så fungerer det. Meget underligt ...JFM wrote:Har du husket også at sætte flueben ved "vis" ??
Hilsen
Jørgen
Og tak for lynsvar!
Re: Registrering af ændringer
Ikke så underligt som man kunde tro... Ligesom mange andre steder vil en oversættelse tilbage til engelsk kaste lys over det hele...Altschuler wrote:...
Ja, problemet er at menupunktet "Registrer" ikke findes. Men jeg har så fundet ud af, at hvis jeg sætter flueben ved "Datapost", så fungerer det. Meget underligt ...
"Record" betyder at lave en varig beskrivelse af noget. For information om statiske forhold (som i databasesammenhæng) bruges ordet "datapost", og for dynamiske systemer (som beskriver en process) bruges "optagelse" eller "registrering". Her er nu forkert oversættelse blevet anvendt.