Stort Forbogstav hvis man skriver måned i celle

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
czhe

Stort Forbogstav hvis man skriver måned i celle

Post by czhe »

Jeg oplever at der ændres forbogstav, fra stor til lille, når jeg taster måneder ind i en kolonne/række .. Det er konsekvent på alt som minder om en måned.. eks. jun, jul, januar, feb osv.

ALLE måneder ændres til lille forbogstav - hvordan undgår man dette ???

Fe (f.eks. virker forkortelsen for jern fint ) forbliver.. Januar og ikke januar! ønsker jeg at der kommer til at stå..., men det ændres automatisk :o(

Jeg håber spørgsmålet er forstået, for ellers spørg !o) :wink:
Jens S

Post by Jens S »

Hej
Jeg kan se at der er forskel på de 2 udgaver. LibreOffice ændrer ikke stort begyndelsesbogstav til lille når det indtastes manuelt, men det gør OpenOffice.org i calc. Du kan altid tvinge den til beholde det store bogstav ved at tilføje ' foran. Så undlader den at fortolke på indtastningen. Men vil du rette så måneder altid begynder med stort skal du ind i Funktioner >> Indstillinger >> Regneark >> Sorteringslister og først slette de to lister jan,feb, osv og januar, februar, osv og danne 2 nye med stort begyndelsesbogstav.

mvh
Jens
czhe

Vellykket svar

Post by czhe »

Tak Jens
Det kan med din vejledning "Funktioner >> Indstillinger >> Regneark >> Sorteringslister" lade sig gøre at få stort bogstav på ..stort set hvad som helst; jeg modificerede de eksisterende lister (sletning IKKE nødvendig :O) og voila TAK 8)

Det er i sorteringslister muligt at tilføje som man lyster, og kan kun anbefales :wink:
Post Reply