Page 1 of 1
Hvordan overfører man indstillinger til en ny computer?
Posted: 5. Jul 2011 11:01
by find1448
Hvordan overfører man indstillinger til en ny computer?
Har en laptop, hvor jeg gerne, ligesom man kan med Firefox, overføre alle indstillinger til ny computer, men det kræver jo nok et program, da indstillingerne tilsyneladende ligger spredt rundt om i registry og documents and settings og måske i programfolderen.
Finedes der en måde ?
Posted: 5. Jul 2011 13:09
by Lodahl
Ja, det kan du godt.
Herefter skal du finde brugerbiblioteket på den gamle computer. På Windows XP er det i
C:\Documents and Settings\[Brugernavn]\Application Data\LibreOffice\3\user. Kopier hele denne folder til den tilsvarende placering på din nye computer.
Hokus pokus

Posted: 6. Jul 2011 12:44
by find1448
Tak, det har jeg prøvet med så gik det helt galt.
På den gamle computer hedder folderen før user "3"
på den nye er der ikke noget tretal, måske er det det der er årsagen?
Det er ikke samme brugernavn, men det skulle vel være lige gyldigt når man er "inde i" brugernavnet .........
Posted: 6. Jul 2011 15:25
by Jens S
find1448 wrote:På den gamle computer hedder folderen før user "3"
Og før "3" hedder folderen OpenOffice.org (eller LibreOffice) og det er den du skal bruge med alle undermapper.
Du finder placeringen ved i Windows start - Kør ... at indtaste %AppData% , så åbner stifinder den mappe der hvor profilfolderen skal være. Det både i XP, Vista og Windows 7.
mvh
Jens
Posted: 11. Jul 2011 14:39
by find1448
Tak, jeg slettede alt det gamle og installerede på ny, det er jo standardløsningen, og så fungerer det, lige bortset fra at stavekontrollen skulle slås fra.
Iøvrigt fik jeg efter mit indlæg, straks SPAM på den mailadresse som jeg benytter her, hmmmm.