Impress print flytter objekter

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
henrikweb

Impress print flytter objekter

Post by henrikweb »

Hej

Jeg er ved at lave bordkort til guldbryllup og har den udfordring, at printet ikke kommer ud som filen ser ud på skærmen - der flyttes rundt på nogle af objekterne. Jeg er rimeligt rutineret powerpointbruger og har aldrig haft netop denne slags problemer.

Jeg laver 2 kort vandret og 3 kort lodret d.v.s. 6 kort på et ark. Det eneste jeg reelt gør, at jeg indsætter et lille i-stockphoto (blomsterhjørne) i hvert hjørne på disse 6 kort - eller sagt på en anden måde 6 grupperinger af 4 objekter. Jeg har reduceret størrelse på billedet, og roteret dem, så hjørner vender rigtigt i forhold til hinanden.

Når jeg skriver ud, så er øverste højre hjørne på alle 6 kort rykket ca. 1 cm nedad.

Jeg formoder problemet ligger i sideopsætning, f.eks. margen eller evt. afstand mellem objekter - men jeg eksperimenteret med forskellige varianter uden held.

Håber nogen har en god idé ?

Kan iøvrigt underholde med, at jeg også har forsøgt i Powerpoint, som driller ved at påføre en skygge på 3 sider af alle objekter i det øjeblik jeg gemmer filen - det ser ikke så godt ud med blomstermotiv på hvid baggrund.

Det er morsomt med disse kontorapplikationer - og alt det de udvikler for at gøre livet lettere for os - jeg har jævnligt oplevelsen at de gør det sværere at lave selv simple ting.

mvh
Henrik Nielsen
Post Reply