NYE brugere

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
JVSDK

NYE brugere

Post by JVSDK »

Hej
Jeg er ny bruger af Linux og her vil man gerne have folk over at bruge systemer der er nemme tilgængelige og fri for tung support. Normalt er jeg rimelig fornuftig til at finde ud af sagerne når man kan læse en manual og taste lidt koder. Men sig mig lige, jeg er skiftet fra en Ubuntu til en Mint linux her i sommeren for at fornøje mig med en løsning der skulle være bedre, Men enten har jeg ikke set det eller også ligger min manglende info for at installer OO på min Mint et sted jeg ikke har været.
Men helt ærlig det kan da ikke være rigtig at man skal gå i kode mode for at installere et stk. software.
Jeg er positiv som altid, men kan det da ikke gøres nemmere ? Venligst giv en vejledning der kan bruges.

MVH JVSDK
JVSDK
David

Post by David »

Hvis Mint Linux har et forum, så er chancerne for et svar nok større der, end i dette OOo forum. Her er lidt hjælp.

Jeg er selv Ubuntu-bruger. Jeg kender ikke Mint Linux, men hvis den ikke har OOo installeret, som et basis-program, så er det den første Linux-distro jeg har hørt om, hvor det ikke er tilfældet. Mit første råd er at gå tilbage til Ubuntu.

Hvis du vil beholde Mint Linux, så gå ind på deres hjemmeside. Der er et menupunkt "services", med et underpunkt "Software portal". Vælg kategorien "office". Vælg programmet "OpenOffice.org". Tryk på den grønne knap "Install" - og se hvad der sker...
Venligst, David Lamhauge
Post Reply