Flere templates!

Her diskuterer vi emner, som omhandler fællesskabet og den måde vi samarbejder på.

Ordet er frit!
Post Reply
Ditlev

Flere templates!

Post by Ditlev »

Jeg ser, der er kommet tre nye templates til skolebrug. Tak til Peter for det (selv om jeg ikke selv har brug for dem). Jeg har ført set OpenOffice kritiseret for manglen på templates, især til skolebrug.

At lave en template er åbenbart svært for mange, man skal vist helst være født med en vinkelhage i munden (så får man nikkeleksem). Men et design behøver ikke være voldsomt fancy, de enkle ting har også deres ret.

I andre, der har evner og/eller mod på det, må også godt lave nogle templates Vi er nu oppe på 20 templates.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Lodahl

Post by Lodahl »

Ideen med flere templates er rigtig god.

Hvis I sidder og mangler en konkret template i en bestemt situation, så opret et emne på det her i dette forum.

Lav en beskrivelse af, hvad du skal bruge; i princippet en kravspecifikation.

På den måde får vi listet, hvad det egentligt er, der er behov for.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
mjjzf

Post by mjjzf »

Nu er templates jo ikke kompliceret alligevel. Det er mest spørgsmålet om, hvordan man laver navigationen og hentning af eksterne data elegant.
Ditlev

Post by Ditlev »

mjjzf wrote:Nu er templates jo ikke kompliceret alligevel. Det er mest spørgsmålet om, hvordan man laver navigationen og hentning af eksterne data elegant.
Der er teknik og der er æstetik/funktion. Det er ikke nødvendigvis alle, der kan beherske begge sider. Hvis jeg skulle lave noget med et udtræk fra en database, ville jeg komme på overarbejde. :wink:
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply