Når jeg åbner OO, tager det et minut og lidt til, før skærmen kommer frem, hvor jeg kan vælge mellem tekst, regneark, osv.
Er det normalt, at programmet er så lang tid om at åbne?
Hvis det ikke er normalt, hvad jeg kan så gøre for at reducere "åbningstiden"?
På forhånd tak.
/Mikkel
Openoffice åbner MEGET langsomt
Moderator: Lodahl
Det tager ikke et helt minut hos mig, selv om jeg har en otte år gammel maskine. Det tager omkring 30 sekunder, vist lidt mere end Word.
En mulig forklaring kan være, at noget af OpenOffice kan loades automatisk ved opstart af maskinen. På en Windowsmaskine ses det ved et ikon nede til højre i proceslinien ("bakken"), hvorfra du kan vælge, hvad du vil starte med rimeligt hurtigt.
Denne automatiske load indstilles i Funktioner/Indstillinger/Hukommelse, hvor der skal være flueben i Indlæs OpenOffice.org ved systemstart. Det kan du i hvert fald prøve.
Man må gå ud fra, at den tid man så sparer, i stedet bruges under opstarten.
En mulig forklaring kan være, at noget af OpenOffice kan loades automatisk ved opstart af maskinen. På en Windowsmaskine ses det ved et ikon nede til højre i proceslinien ("bakken"), hvorfra du kan vælge, hvad du vil starte med rimeligt hurtigt.
Denne automatiske load indstilles i Funktioner/Indstillinger/Hukommelse, hvor der skal være flueben i Indlæs OpenOffice.org ved systemstart. Det kan du i hvert fald prøve.
Man må gå ud fra, at den tid man så sparer, i stedet bruges under opstarten.
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
Min maskine er FEM minutter om at boote (inkl. load af virusskanner). Så slem er OpenOffice alligevel ikke. Jeg vil gerne prøve med et stopur engang, men det er nok i størrelsesordnen 30 sekunder (hvor Word ligger på 20-25 sekunder). Så der burde være noget konkret galt.mjjzf wrote:Hos mig tager det nogenlunde ligeså lang tid at starte OOo, som det tager at boote maskinen. Nu er det også et stykke gammelt jern, men alligevel...
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen