Page 1 of 1

Oo vil ikke åbne dokumenter fra internettet

Posted: 21. Mar 2010 21:29
by Pcbirk
Jeg kan ikke få Oo til at åbne office dokumenter, når de ligger på nettet.
Der åbnes godt nok et nyt vindue i IE, men det lukker igen med det samme. Jeg køre Win 7 og har ellers ikke problemer. Jeg har sat Oo op til at genkende alle mine office filer og det virker fint.

Håber at i kan hjælpe.

På forhånd tak.

Palle

Posted: 1. Nov 2010 12:28
by Andersen
Hej

Jeg oplever det samme.
Når jeg trykker "åben" så ser det ud som om den vil åbne OpenOffice, men der sker intet.
Jeg har win7 64bit installeret.
Håber der findes en forklaring.

Mvh
Andersen

Posted: 1. Nov 2010 14:38
by keme
Går det at gæmme dokumenter på jeres harddiske, og så åbne?
Findes der særdanske tegn (æøå), skilletegn eller mellemrum i filnavne som i forsøger at åbne?
Kan i forsøge en anden browser? (Jeg oplever stadig små problemer med "Internet Exploder", og bruger Firefox der det er muligt.)

Posted: 1. Nov 2010 15:24
by Andersen
Ingen problemer hvis jeg gemmer filen først. Det er når jeg vil åbne filen direkte. Ja, bruger Explore... Måske jeg skulle prøve Firefox i dette tilfælde. Det har jeg ikke tænkt over. Tak for hintet.

Åbn ikke i browser

Posted: 1. Nov 2010 19:19
by guruerne
Hej!

Det har tidligere været et problem at åbne direkte i browseren - det burde vist være løst, men du har åbenbart problemer!

Du kan med held fjerne tilknytningen til browseren. Et klik på et OpenOffice-dokument på nettet vil herefter blot spørge, om du vil åbne (i OpenOffice) eller gemme dokumentet!

I XP/Vista (kan ikke lige garantere for Win7-fremgangsmåden)
1. Start - kontrolpanel - tilføj/fjern programmer (Vista: Programmer/funktioner)
2. Vælg OpenOffice og "Rediger"
3. Vælg så "Modificer"
4. Under "Valgfri komponenter" fjernes "ActiveX-kontrolelement"

Så bør det køre!

:)

Posted: 2. Nov 2010 21:04
by Andersen
Tjaa, det hjalp desværre ikke med dette forslag.