hej jeg har lavet en adresse liste og fulgt guiden start med base.
nu kunne jeg så godt tænke mig at lave en menu, jeg starter op med hvor der kun er en søge funktion, hvor jeg kan søge på evt navn efternavn og adresser...
er ny med openoffice base og har kun rodet med access for ca 10 år siden.
søge funktion
Moderator: Lodahl
Hej
En af de basale ting ved en database, er muligheden for at søge i den, og få de poster der opfylder betingelsen, listet op som man ønsker. Det er det der hedder en 'forespørgsel'
Her er et godt eksempel på det du skal bruge http://user.services.openoffice.org/en/ ... 52&start=0
mvh
Jens
En af de basale ting ved en database, er muligheden for at søge i den, og få de poster der opfylder betingelsen, listet op som man ønsker. Det er det der hedder en 'forespørgsel'
Her er et godt eksempel på det du skal bruge http://user.services.openoffice.org/en/ ... 52&start=0
mvh
Jens