Win7 64bit

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
El marinero

Win7 64bit

Post by El marinero »

Halløj!

Er en tilfreds bruger af OO igennem adskillige år, men skifter nu til Win7 64bit.
Ka' 3.1.1 alternativt 3.2.0 køre på ovennævnte styresystem.

På forhånd tak.
Mvh
El marinero
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Den alm. 32bit Windows version burde kunne køre 64bit. Der er ikke lavet en egentlig 64bit version til Windows.

Vi hører gerne om dine erfaringer.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
El marinero

Post by El marinero »

Halløj igen!

Hverken 3.1.1 eller 3.2.0RC4 lader sig umiddelbart installere på Win7 64bit Ultimate.

Installationen fryser hurtigt, også selvom filerne "setup" og "openofficeorg32" sættes i kompabilitetsmode henholdsvis "WinXP SP3" og "Tidligere version af Windows".

Computeren skal genstartes for at slette installationsfilerne på skrivebordet.
Mvh
El marinero
Jens S

Post by Jens S »

El marinero wrote: Computeren skal genstartes for at slette installations filerne på skrivebordet.
Du behøver ikke slette de udpakkede filer på skrivebordet. Start installation herfra næste gang. Husk at køre som administrator. Kompatibilitets-mode har ingen betydning her. (Prøv også at starte fra filen openoffice##.msi)
Mislykkes installationen igen, må du gerne oplyse de fejlmeddelelse der kommer og hvilken version (ikke JRE). Det er vist kun version 3.2 der er beregnet til Windows 7, men version 3.1.1 virker normalt også.

mvh
Jens
El marinero

Post by El marinero »

Halløj Don Jens!

Tak for respons.

3.1.1 og 3.2.0rc4 stopper installationen ved "Velkommen til Installationsguiden ...".
Joblisten viser, at guiden fremdeles kører, men der sker intet.
Forsøgte fra Setup.exe og Openofficeorg.msi med samme resultat.

Installerede fint 3.1.1 på min Win7 32bit Ultimate, så det må være 64bit versionen, der ej accepteres.
Mvh
El marinero
raggie

Hejsa

Post by raggie »

Jeg har selv Windows 7 Ultimate 64-Bit DK, og kan fortælle at OpenOffice.org virker upåklageligt. Jeg har dog haft nogle problemer med at programmet crasher, hvis jeg har for mange skrifttyper installeret (ikke under installation). Jeg har endda fået computeren til at fremkalde en blå skærm, hvorefter den genstarter. Men disse problemer er løst i den nye udgave (3.2.0 RC).

Men det er kedeligt at høre at det ikke virker for dig "El marinero". Men kan fortælle, at du (sandsynligvis) ikke er helt fortabt ... :-)

Ved ikke om det kan hjælpe, men måske skulle du prøve at køre noget a la CCleaner? Måske kan programmet rydde op i din registreringsdatabase, og løse problemet?
El marinero

Post by El marinero »

Halløj igen!

Burde vel have nævnt, at jeg kører DELL'er, og de kan undertiden opføre sig lidt anderledes.
Måske er det problematisk, at Win7 er spansk, men installeret som dansk.
Har forsøgt at installere spansk 3.2.0rc4, men samme resultat.

Benytter i øvrigt udmærkede CCleaner.

Anyway, tak for respons - afventer endelige 3.2.
Mvh
El marinero
xy

Post by xy »

Ja Det virker lidt underligt at du har problemer med installationen.
Jeg har en Engelsk Win 7 Ultimate 64 bit, og har netop installeret OpenOffice uden problemer. :)

Har også selv downloadet den danske sprogpakke, så alt er på dansk i Ultimate.
SnowmanDK

Post by SnowmanDK »

Angående Win7 og OOo...

Jeg har selv en Win7 Ultimate x64 Dansk, og bruger OOo 3.2.0 uden nogen problemer.
Havde heller ingen problemer under installation, men må tilstå at jeg også har deaktiveret brugerkontrollen. Tror dog ikke det skulle have noget at sige.
Jeg kørte IKKE installationen som administrator, men nu er min bruger så også med i Administrator-gruppen.
Post Reply